زنگنه: چرا باید هواپیما برای مردم یک کالای لوکس باشد؟

وی در ادامه تاکید کرد: از طرف دیگر می‌گویند باید به آنها دلار داده شود در حالی که اطلاع ندارند براساس قانون، پرداخت این شرکت‌ها براساس پول ملی هر کشور صورت می‌گیرد. این روش، روشی متداول در دنیا است. اکنون نه دولت پول دارد که بخواهد هواپیما وارد کند و نه بخش خصوصی ما آنقدر قدرتمند است که بتواند چنین کاری انجام دهد. به هیچ عنوان بحث سلطه بیگانه نیز مطرح نیست بنده از این صحبت‌ها تعجب می‌کنم.

زنگنه: چرا باید هواپیما برای مردم یک کالای لوکس باشد؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات نماینده دولت در خصوص لوکس بودن هواپیما سوار شدن گفت: اگر این نگاه بخواهد ادامه داشته باشد چندی دیگر نیمی از دهک‌های جامعه باید از سوار شدن بر وسائل نقلیه شخصی منع و با اتوبوس جابجا شوند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402072316128/%D8%B2%D9%86%DA%AF%D9%86%D9%87-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس آماری که بنده از رئیس فرودگاه‌های کشور گرفته‌ام اکنون ۱۸۰ هواپیمای فعال در کشور وجود دارد در حالی که حداقل ۵۵۰ هواپیمای فعال نیاز است. آقای دولتمرد خودشان را نگاه نکنند که هر وقت می‌خواهند بلیت در اختیار دارند. ما به اندازه یک سوم نیاز کشور هواپیما در اختیار داریم. این تجربه‌ای است که سایر کشورهای دنیا از آن استفاده می‌کنند و در مسیرهای داخلی آنها شرکت‌های هواپیمایی خارجی فعالیت دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: هواپیما سوار شدن برای مردم ما نباید کالای لوکس باشد، ۴۰ سال است که مردم پای این انقلاب هستند اما ما هم وقتی می‌خواهیم به آنها خدماتی ارائه دهیم یادمان می‌افتد که ممکن است ارز خارج شود، مانند خودرو و چندین مساله دیگر.

  بهادری جهرمی:‌ پروازهای عبوری از آسمان ایران در اردیبهشت ۹۷ درصد افزایش یافته است

به گزارش ایسنا، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریران بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به اعطای مجوز به شرکت‌های خارجی برای برقراری پرواز در مسیرهای داخلی باز می‌گشت، بیان کرد: هرجایی که صحبت از تکریم مردم می‌شود ما یادمان می‌افتد که باید انحصاری در کشور ایجاد کنیم. نماینده دولت می‌گوید هواپیما سوار شدن لوکس است. تصور ایشان این است که فقط سرمایه داران و افراد ثروتمند سوار هواپیما می‌شوند. اگر قرار باشد ما با این تفکر پیش برویم چندی دیگر نصف دهک‌های جامعه نیز از داشتن وسائل حمل و نقلی شخصی منع شده و می‌گوییم همه باید با اتوبوس جابه‌جا شوند.