سیدی اضافه کرد: ترمینال یک و دو با قدمت ۷۰ سال اکنون کهنه و فرسوده شده است. این دو ترمینال در سال ۱۳۳۷ به بهرهبرداری رسید. ترمینال ۴ و ۶ هم به نوعی سوله صنعتی است که در خورشان جمهوری اسلامی نیست و به دنبال ساخت ترمینال باشکوه هستیم.
وی افزود: فرودگاه مهرآباد سالها در محرومیت قرار گرفته بود با این توجیه که فرودگاه امام خمینی (ره) قرار است ساخته شود؛ اعلام میکنیم که فرودگاه مهرآباد تعطیل شدنی نیست و برای همیشه باید بماند.
مهرآباد تعطیل شدنی نیست
سیدی همچنین گفت: مرکز کنترل فضای کشور روزانه به ۱۵۰۰ پرواز سرویس داده میشود که ۹۰۰ نفر در این مرکز مشغول کار هستند. بیش از ۲۰ سال از عمر ساختمان و تجهیزات این مرکز میگذرد و
مدیرعامل شرکت فرودگاهها توضیح داد: عملیات بهسازی باند از سال گذشته آغاز شد و اگر در تامین گازوییل و سوخت ماشینآلات درگیر در این پروژه به مانع نخورده بودیم، خیلی زودتر از اینها باند ۲۹ چپ فرودگاه افتتاح شده بود.
سیدی توضیح داد که ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار بهسازی باند بود که نهایتاً با استانداردهای روز دنیا ساخته شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، «حمیدرضا سیدی» امروز دوشنبه در آیین بهره برداری از باند۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد، اظهار کرد: این پروژه بزرگ و مهم در دولت سیزدهم آغاز و در همین دولت تمام شد.
وی خبر داد: اکنون مقدمات کار فراهم است و میتوانیم بدون اخذ یک ریال از دولت و اگر اجازه دهند و موانع از سوی قوه قضاییه و مجلس برطرف شود ظرف ۳ سال بدون اخذ یک ریال از دولت این ترمینال ۱۰۰ هزار مترمربعی ساخته شود
وی افزود: تمام خلبانها از وضعیت باند فرودگاه مهرآباد گلایه داشتند و فرسوده بودن باند را از عوامل مهم کاهش ایمنی پروازها اعلام میکردند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بسیاری از افرادی که به کشورهای مختلف سفر میکنند، هنگام بازگشت میگویند چرا ایران نتوانسته چنین ترمینالهای مسافری بسازد.
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، امروز در نزدیکی ترمینال یک و دو مرکز کنترل پشتیبان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان کلنگزنی میشود تا ظرف ۲ سال ساخته و تجهیز شده تا مخاطرات مرکز قدیمی رفع شود.
به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه مهرآباد اکنون دو باند استاندارد دارد و همزمان تکمیل و توسعه فرودگاه مهرآباد مطابق نیاز مردم در دستور کار است. مردم انتظار ترمینالهای تمیز و راحت و در خورشان دارند.