سایت جدید هواپیمایی هما با ظرفیت فروش بالا راه‌اندازی می‌شود

فرزادی پور بیان‌داشت: در مجموع ۱۹۸ پرواز در ایام اربعین برنامه ریزی شد و تا امروز ۸۴ پرواز انجام شده است و ۱۱۴ پرواز باقی مانده در روزهای آتی انجام می‌شود.

وی ادامه‌داد: در پروازهای عتبات، ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی برای کاهش تاخیرهای آزاردهنده کمک زیادی کرد و میانگین تاخیر پروازهای عتبات امسال نیز نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

وی در پاسخ به مجله خبری راه و ساختمان در خصوص چرایی زیرساخت ضعیف سایت فروش ایران ایر، گفت: این انتقاد وارد است و به‌زودی سایت جدید فروش بلیت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران راه اندازی می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه نمی‌توانیم برای موضوع «رزرو بلیت» ادعا داشته باشیم، گفت: حتی روسیه نیر بعد از تحریم با مشکل رزور بلیت مواجه شد، سیستم فعلی ایران ایر نیز پاسخگوی نیاز و تقاضا نیست و به دنبال رفع محدودیت از سیستم فروش الکترونیکی ایران ایر هستیم.

وی گفت: طبق اعلام وزارت راه، فروش ویژه بلیت اربعین از روز ۱۸ شهریور با نرخ مصوب ۶ میلیون تومانی آغاز شد و پیش از این تاریخ همه مسیرهای تهران- نجف ایران ایر چارتری فروش می‌رفت. 

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: برخی پروازها در فرودگاه عراق فقط نیم ساعت در نوبت هلدینگ است و ترافیک فرودگاه عراق باعث ایجاد تاخیر در زنجیره پروازهای ایران ایر شد که البته هیچ کدام جدی یا آزاردهنده نبود. 

وی اظهار داشت: اکنون ۱۶ هزار صندلی موجود است و بسته به نیاز زائران در مسیرهای بازگشت در اختیار زوار قرار می‌گیرد.

  تداوم بارش‌ها در کشور تا روز دوشنبه/ وزش باد و بارش پراکنده در پایتخت رخ می‌دهد

فرزدادی پور افزود: مسیر مستقیم فروش بلیت تا سال آینده توسعه می‌یابد؛ به این معنا که دفاتر فروش ایران ایر در ایام اربعین سال آینده افزایش می‌یاید تا مشکل تجمع جمعیت در یک دفتر فروش حل شود و توسعه بستر الکترونیکی نیز به‌طور قطع در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، «شمس الدین فرزادی پور» در نشست خبری در محل شرکت هواپیمایی هما که به مناسبت انجام عملیات هوایی اربعین برگزار شد، افزود: با هدف تکریم زوار اباعبدالله الحسین(ع)، از یک ماه پیش از آغاز عملیات اربعین برنامه ریزی برای جابه‌جایی زوار تا پایان روز ۳۱ شهریور انجام شد.

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه‌داد: ۴۳هزار و ۵۷۰ صندلی پرواز ارائه شد و ۱۸ هزار و ۲۱۰ صندلی پرواز به فروش رفته است، تعداد فروش قطعی نیز تا این ساعت ۲۶ هزار و ۱۹۴ صندلی پرواز بوده و ۸۰۰ صندلی پرواز نیز اکنون در مرحله رزرو است.

فرزادی پور اضافه‌کرد: در دو روز ابتدایی فروش مستقیم درخواست بسیاری زیادی داشتیم، اما پس از مشارکت باقی ایرلاین‌ها تقاضا کمتر شد و ۲۱ هزار بلیت در دو روز نخست به صورت «دستی» صادر شد.

وی درباره عزل برخی مدیران ایران ایر به دلیل کم کاری در فروش و عرضه بلیت‌های اربعین، گفت: چالش‌های سازمانی طبیعی است و گاهی رسانه‌ای می‌شود گاهی نه، اما تمرکز اصلی ما درحال حاضر خدمت به زوار اربعین است.



منبع