وضعیت نامناسب مسیر کوهستانی مرزن آباد به کلاردشت به خاطر داشتن شیب تند ، پیچ های غیر استاندارد ، عدم تجهیز به سیستم روشنایی با وجود قرار داشتن در منطقه مهگیر و مه آلود بودن ، وجود دست اندازهای خشن و فرسودگی روکش آسفالت از سال های پیش تعریض این مسیر گردشگرپذیر را ضروری کرده بود ولی هیچگاه به سرانجام نرسید.
شهرستان کلاردشت با برخورداری از ۲۱ نقطه روستایی و یک نقطه شهری دستکم ۲۴ هزار نفر جمعیت دارد.
[ad_2]
منبع
مسیر مرزن آباد – کلاردشت به طول ۱۶.۵ کیلومتر از طرح های ملی سال ۱۳۸۸ بود که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقلی کشور وعده داده بود که آن را در عرض ۲ سال به سرانجام برساند ، اما به دلیل آنچه که مسوولان وقت برخورد با مشکلات زیست محیطی و کمبود اعتبار نامیدند ، هرگز به مرحله اجرایی نرسید.
به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان ، قرار است در فاز نخست اجرای این طرح ۴.۸ کیلومتر از این مسیر از کلاردشت به « اسپندکلا » تعریض و چهارخطه شود.
این مسیر در عین حال محل تلاقی شهرهای ساحلی غرب مازندران و استان گیلان به شمار می آید و به همین دلیل هم همواره دارای ترافیک سنگین بویژه در فصول گردشگری بوده است تا جایی که مسافران برای رهایی از ترافیک بغرنج در زمان اوج سفرها ، جاده جنگلی کلاردشت – عباس آباد را بر می گزینند و از سوی دیگر این مسیر جایگزینی برای جاده های اصلی منطقه به شمار می رود به طوری که در زمان بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل آبان ماه سال گذشته و انسداد قطعه ۴ آزاد راه تهران – شمال و جاده قدیم کندوان ، تردد خودروها از این مسیر جریان داشت.
در مجموع این مسیر ۱۶.۵ کیلومتر طول دارد که برای تعریض آن سه فاز تعریف و یکهزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ساخت ، تملک و خریداری اراضی حریم ۲۰ متری برآورد شده است.
طبق اعلام مسوولان راه و شهرسازی مازندران ، برای فاز نخست این طرح ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که ۵۰ میلیارد تومان آن از محل سفر استانی رییس جمهور تامین شده است.