سفر استانی رییس‌جمهور طلسم ۱۳ ساله تعریض جاده کلاردشت را باز کرد

در مجموع این مسیر ۱۶.۵ کیلومتر طول دارد که برای تعریض آن سه فاز تعریف و یکهزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ساخت ، تملک و خریداری اراضی حریم ۲۰ متری برآورد شده است.

مسیر مرزن آباد – کلاردشت به طول ۱۶.۵ کیلومتر از طرح های ملی سال ۱۳۸۸ بود که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقلی کشور وعده داده بود که آن را در عرض ۲ سال به سرانجام برساند ، اما به دلیل آنچه که مسوولان وقت برخورد با مشکلات زیست محیطی و کمبود اعتبار نامیدند ، هرگز به مرحله اجرایی نرسید.

وضعیت نامناسب مسیر کوهستانی مرزن آباد به کلاردشت به خاطر داشتن شیب تند ، پیچ های غیر استاندارد ، عدم تجهیز به سیستم روشنایی با وجود قرار داشتن در منطقه مه‌گیر و مه آلود بودن ،  وجود دست اندازهای خشن و فرسودگی روکش آسفالت  از سال های پیش تعریض این مسیر گردشگرپذیر را ضروری کرده بود ولی هیچگاه به سرانجام نرسید.

شهرستان کلاردشت با برخورداری از ۲۱ نقطه روستایی و یک نقطه شهری  دستکم ۲۴ هزار نفر جمعیت دارد.



منبع

طبق اعلام مسوولان راه  و شهرسازی مازندران ، برای فاز نخست این طرح ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که ۵۰ میلیارد تومان آن از محل سفر استانی رییس جمهور تامین شده است.

این مسیر در عین حال محل تلاقی شهرهای ساحلی غرب مازندران و استان گیلان به شمار می آید و به همین دلیل هم همواره دارای ترافیک سنگین بویژه در فصول گردشگری بوده است تا جایی که مسافران برای رهایی از ترافیک بغرنج در زمان اوج سفرها ، جاده جنگلی کلاردشت – عباس آباد را بر می گزینند و از سوی دیگر این مسیر جایگزینی برای جاده های اصلی منطقه به شمار می رود به طوری که در زمان بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل آبان ماه سال گذشته و انسداد قطعه ۴ آزاد راه تهران – شمال و جاده قدیم کندوان ، تردد خودروها از این مسیر جریان داشت.  

  سبک های معماری معرفی انواع سبک ها و طراحی های ساختمان آرکا | road-housing
به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان ، قرار است در فاز نخست اجرای این طرح ۴.۸ کیلومتر از این مسیر از کلاردشت به « اسپندکلا » تعریض و چهارخطه شود.