سهم ۱.۱۸ درصدی گیلان از درآمدهای مالیاتی کشور

رضا برهانی نیا امروز در دیدار جمعی از کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان گیلان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت که به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی صورت گرفت، با اشاره به ماموریت سنگین سازمان امور مالیاتی در تامین درآمدهای دولت، اظهار کرد: اداره کل امور مالیاتی استان گیلان رضایت فعالان اقتصادی را اولویت کاری خود می داند.

برهانی نیا با اشاره به همکاری مجموعه مالیاتی کشور با نظام بانکی جهت تشخیص کارکرد واقعی، اضافه کرد: افزایش درآمدهای مالیاتی دولت نتیجه واقعی تر شدن مالیات هاست.

برهانی نیا با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان وصول مالیات در گیلان انجام شد، ادامه داد: وصول مالیات استان در سال ۱۴۰۱ نیز به ۵۶۰۰ میلیارد تومان رسید و پیش بینی می شود درآمدهای مالیاتی استان در سال جاری به ۷۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

ایسنا/گیلان مدیرکل امور مالیاتی گیلان، سهم گیلان از درآمدهای مالیاتی کشور را ۱.۱۸ درصد دانست و گفت: وصول مالیات استان در سال ۱۴۰۱ به ۵۶۰۰ میلیارد تومان رسید و پیش بینی می شود درآمدهای مالیاتی استان در سال جاری به ۷۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان پیشگیری از فرار مالیاتی را در دستور کار دانست و بیان کرد: از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده نیز به شهرداری ها و دهیاری ها مبالغ خوبی طی سال های اخیر پرداخت شده است که نقش مهمی در عمران و آبادانی استان دارد.

وی با اشاره به تلاش صادقانه پرسنل امور مالیاتی جهت تشخیص درآمدهای واقعی اشخاص حقیقی و حقوقی، یادآور شد: طی سال های اخیر ارتباطات خوبی با اتاق اصناف و اتحادیه ها داشته ایم و شنوای مشکلات آنان هستیم.

  رفع تصرف ۲۹۳۰ متر مربع از اراضی ملی در خوزستان

وی سهم گیلان از درآمدهای مالیاتی کشور را ۱.۱۸ درصد دانست و گفت: طی سال های اخیر شاهد افزایش سهم گیلان از درآمدهای مالیاتی کشور بوده ایم که بخشی از این افزایش به خاطر تورم و بخش دیگر ناشی از رشد اقتصادی و وصول معوقات بوده است.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402041912263/%D8%B3%D9%87%D9%85-%DB%B1-%DB%B1%DB%B8-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1

مدیرکل امور مالیاتی گیلان با بیان اینکه ساز و کار دسترسی به اطلاعات حساب های بانکی و دستگاه های کارتخوان فعالان اقتصادی، شرکت ها و اصناف برای تشخیص درآمد افراد در گذشته وجود نداشت، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده بود که کارمندان چند برابر بازاریان و فعالان اقتصادی مالیات پرداخت کنند و سهم بازار از درآمدهای مالیاتی کشور ناچیز باشد.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان با تاکید بر لزوم کاهش وابستگی دولت به درآمدهای حاصل از فروش نفت از طریق تقویت و هوشمندسازی نظام مالیاتی، خاطرنشان کرد: تامین درآمدهای دولت از طریق فروش فرآورده های خام نفتی موجب تورم و از دست رفتن سرمایه های ملی می شود.

وی با اشاره به بازخوردهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی امر وصول مالیات، افزود: طی سال های گذشته روش کار سازمان امور مالیاتی بدین صورت بود که بیشتر براساس سابقه فعالان اقتصادی اقدام به وصول مالیات می کرد، اما در حال حاضر با داده محور شدن وصول مالیات به سمت واقعی شدن مالیات ها حرکت می کنیم.

سهم ۱.۱۸ درصدی گیلان از درآمدهای مالیاتی کشور

وی با اشاره به هفته فرهنگ مالیاتی از رسانه ها خواست مردم را با ماموریت مهم سازمان امور مالیاتی و نقش مالیات آشنا کنند و گفت: اگرچه شاهد افزایش مالیات ها در برخی از مشاغل و اصناف هستیم، اما همچنان سهم بازار از درآمدهای مالیاتی کشور، به میزان واقعی خود نزدیک نیست.

  آگهی‌ مسکن در پلتفرم‌ها نیازمند ساماندهی است/ مردم فریب شایعات فضای مجازی را نخورند