شاخه های رشته معماری و معرفی آن‌ها شهر معمار | road-housing

با تحقیق گسترده در قرون ۱۹ و ۲۰ در مصر باستان از بناهای معمولی و بناهای تاریخی، از جمله مقبره های هرمی واقع در نزدیکی قاهرۀ۸ امروزی و مجموعه های مقبره و معبد در لوکسور۹ و تبس (طیوه)۱۰، اطلاعات ارزشمندی حاصل شده است. چرا که این مهارت‌ها برای اشتغال به کار در اکثر زمینه‌های موجود در بازار لازم و ضروری هستند و در دروس دانشگاهی نیز توجه چندانی به آن‌ها نشده است. بنابراین آموزش و یادگیری مهارت‌های جنبی در کنار تحصیلات آکادمیک، تاثیر بسزایی در اشتغال به کار فارغ التحصیلان رشته مهندسی معماری خواهد داشت. بنابراین، فارغ التحصیلان رشته مهندسی معماری بایستی حتما پس از اتمام تحصیلات به عنوان کارآموز در دفاتر مهندسی مختلف مشغول به کار شوند تا رفته رفته در زمینه شغلی مورد نظر به کسب تجربه بپردازند.

  • عمل، ممارست مداوم و منظم در کار است یعنی کاردستی با انواع مصالح ، طبق یک نقشه و عمل ، قدرت بیان و نمایش چابک دستی معمار است طبق اصول تناسبات.
  • در کدگذاری به شیوه FBS کدها مسائل طراحانه هستند و ارتباط آن‌ها باهم فرآیندهایی از طراحی را تعریف می‌کند.
  • ابزارآلات به عنوان یک وسیله ای شناخته شده است که پیدایش آن در زندگی بشر و تغییر و تحولات تاریخ نقش بسزایی داشته است.
  • «معماری آنلاین» (رویدادهای معماری) در سال‌هایی که گذشت تغییرات بسیاری داشت.

معماری ایرانی در طول تاریخ خود دارای اصالت طرح و سادگی توام با آرایش و تزیین بود. تمامی گستره ایران به‌ویژه روستاها و آثار قدیمی و باستانی آن چون کتاب زنده، اما فرسوده‌ای از تاریخ معماری هستند. با توجه به سودآور بودن این عرصه و نیز وضعیت رو به رشد انواع ساخت و سازهای مسکونی، تجاری، فرهنگی و … در داخل و خارج از کشوربه نظر می رسد بازارکار نسبتا مناسبی پیش روی مهندسان معماری باشد. در کشورهایی همچمون امریکا ، استرالیا ، انگلیس و … نیز استخدام مهندس معمار از سال ۲۰۱۰ تاکنون رشد بالایی داشته است .

  «کدرهگیری» به منبع درآمد مشاوران املاک تبدیل شده است

فرایند یادگیری مستمر و جامع وابسته به انتخاب شیوه آموزش مناسب در هر نظام آموزشی پیشرو است. فرایند آموزش جامع در امر تدریس از دو جنبه یادگیری و ارزیابی بررسی می‌شود. در این پژوهش جایگاه ارزیابی طرح‌های معماری در فرآیند یادگیری و ارتقای توان علمی دانشجویان بررسی شد. جامعه‌ی آماری 51 مدرس از اعضای هیئت‌علمی متخصص رشته معماری در دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران، علم و صنعت و شهید چمران اهواز می‌باشند. نمونه‌گیری به‌صورت سامانمند و غیر تصادفی انجام‌ و نظر به اینکه یکی از عوامل مهم در ارزشیابی آموزشی عملاً خود دانشجویان می‌باشند ترجیح داده شد که نظرات دانشجویان هم درزمینه‌ی ارزشیابی طرح‌های معماری گرفته شود.

پرطرفدار تریندوره های مکتب‌خونه

«معماری آنلاین» (رویدادهای معماری) در سال‌هایی که گذشت تغییرات بسیاری داشت. در مجموع مهندس معمار هرچه خلاق‌تر، توانمندتر و کارنامه کاری بهتری داشته باشد، به درآمدهای بالاتری دست مییابد. امروزه معماری دانشی به وسعت یک اقیانوس و به قدمت تمام دوران برای هر منطقه و ترکیبی از سایر علوم به ویژه ریاضی و انسانی است .

راهنمای جامع برای معماران

فراهم آمدن این زمینه به ظهور مؤلفه‌هایی فردی و رفتاری از استاد و دانشجو وابسته است که نتایج پژوهش حاضر این مؤلفه‌ها را شناسایی و معرفی نموده است. باتوجه به این مطالب، کاربرد نتایج مجله خبری ساختمان حاصل از پژوهش حاضرتسهیل آموزش در کارگاه‌های مبتدی خواهد ‌بود. طراحی، یکی از پیچیده‌ترین و درعین‌حال مهمترین فعالیت خلاقه انسان است که نیازمند توانایی و دانش خاص خود است.

http://arianarchitects.ir