شروع عملیات اجرایی ۲ میلیون مسکن در سالگرد آغاز به‌کار دولت

«رستم قاسمی» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت مجله خبری راه و ساختمان، درباره توافق‌نامه‌های امضا شده در حوزه حمل و نقل و بخش ترانزیت در سفر هشتم خرداد رئیس‌ جمهور تاجیکستان به ایران افزود: سه توافق در بخش ترانزیت بین تهران و دوشنبه صورت گرفته که قرار است با آغاز پروازهای مستقیم از روز ۲۳ خرداد، به تدریج تعداد این پروازها از چهار پرواز رفت و برگشت در هفته بیشتر خواهد شد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، هزار نفر در سامانه طرح جوانی جمعیت برای دریافت مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.



منبع

قاسمی افزود: در بخش حمل و نقل جاده‌ای نیز توافق شده کامیون‌های ما از ایران به راحتی بتوانند از طریق ترکمنستان خود را به ازبکستان و تاجیکستان برسانند و برعکس.

وی با اشاره به اتصال ریلی ایران به تاجیکستان خاطرنشان کرد: قرار است وزیر حمل و نقل تاجیکستان به تهران بیاید تا توافق شود از بنادر جنوبی ایران هم استفاده کنند و حمل و نقل ترکیبی با این کشور داشته باشیم.

آغاز عملیات اجرایی دومیلوین مسکن در سالگرد آغاز به کار دولت سیزدهم

وی افزود: نخستین مجموعه از این مسکن‌ها از مهر امسال تحویل متقاضیان می‌شود؛ هر چند تعداد آن زیاد نیست اما از ماه مهر به بعد، تحویل ماهانه مسکن در دستور کار خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به سفر دوم خرداد امسال رئیس جمهور به عمان، درباره تفاهم‌نامه امضا شده در مسقط در زمینه حمل و نقل گفت: توافقنامه حمل و نقل دریایی در مسقط امضا شد و در این توافقنامه هم تصریح شده با عمان حمل و نقل ترکیبی داشته باشیم.

  بهره‌برداری از ۱۵۰۰ میلیارد ریال پروژه‌های فرودگاهی با حضور وزیر راه و شهرسازی
قاسمی درباره طرح جوانی جمعیت و والدین دارای فرزندان چندقلو هم اظهار داشت: به والدین با فرزندان چهارقلو مسکن مجانی واگذار می‌شود و این کار شروع و در سفرهای استانی به خانواده‌های چهارقلودار مسکن رایگان واگذار شد که در تهران هم این روند اجرا می‌شود.

واگذاری مسکن رایگان به خانواده‌های دارای فرزندان چهارقلو

به گفته قاسمی، تاجیک‌ها علاقه‌مند بودند که در بنادر ما منطقه‌ای را در اختیار داشته باشند تا کالاهای خود را از مسیر راه‌آهن ایران به روسیه صادر کنند.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره نهضت ملی مسکن گفت: عملیات اجرایی حدود دو میلیون مسکن در سالگرد آغاز به کار دولت سیزدهم شروع می‌شود.