شمار ساختمان‌های ناایمن کرمان به ۳۰ مورد افزایش یافت

در این زمینه خبرگزاری جمهوری اسلامی (مجله خبری راه و ساختمان) استان کرمان نیز گزارشی تهیه کرد و پیشنهاد داد که یک فرآیند و ساختاری برای معرفی ساختمان های ناایمن یا دارای احتمال خطر توسط شهروندان طراحی شود.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان اوایل خردادماه جاری و به دنبال ریزش ساختمان متروپل آبادان بود که موضوع مشاهده چند شکاف در یک مرکز تجاری کرمان خبرساز شد و به د نبال آن بازدید دادستان و دیگر مسئولان از این مرکز رقم خورد. 

شهردار کرمان با بیان اینکه دادستان کرمان قاضی ویژه برای بررسی وضعیت این حوزه تعیین کرده است گفت: فراخوان عمومی در خصوص معرفی ساختمان های ناایمن داده‌ایم و مساله اشتعال این ساختمان ها را نیز به مردم اعلام کردیم که موضوعات را گزارش کنند.

گزارش قبلی مجله خبری راه و ساختمان اینجا قابل مطالعه است.



منبع

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، سعید شعرباف روز دوشنبه در نشست علنی شورای شهر کرمان افزود: گزارشی از حیث آتش نشانی و ایمنی ساختمان های ناایمن تهیه شده که باید آنها را مدیریت کرد.

وی به نمای قابل اشتعال برخی از این ساختمان ها اشاره و بیان کرد: برخی از این ساختمان ها سه تا چهار سابقه اخطار از سازمان آتش نشانی شهرداری کرمان دارند.

فراخوان عمومی برای شناسایی ساختمان های ناایمن

وی اظهار داشت: فهرست ساختمان های ناایمن تهیه شده توسط شهرداری کرمان به همراه فهرست نظام مهندسی به مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گزارش می شود که ضمن بررسی سازه‌ای، این ساختمان ها را به دادستانی معرفی کند و دادستانی نیز بسته به مستندات ما دستور توقف فعالیت یا تخریب را صادر می کند.

  رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن روستایی در خوزستان