شناسایی ۱۳۰ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن در خوزستان

بر اساس این گزارش، ۲۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن باید طی چهار سال در استان خوزستان ساخته شود.

منبع: https://www.irna.ir/news/85507466/%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DB%B1%DB%B3%DB%B0-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان علی اکبر حسینی محراب چهارشنبه در نشست شورای مسکن خوزستان در محل استانداری خوزستان بیان کرد: موضوع مسکن به عنوان مهمترین خدمتی که رضایت مندی مردم را به همراه دارد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص شهرهای جدید رامین و شیرین شهر و احداث بخشی از طرح نهضت ملی مسکن در این ۲ شهر گفت: یکی از اولویت های مهم شهرهای رامین و شیرین شهر، توسعه حمل و نقل و تسهیل در رفت و آمد مردم است. در صورتی که این امر محقق شود شاهد رونق شهرنشینی و حضور بیشتر خانواده ها در این ۲ شهر خواهیم بود.

حسینی محراب گفت: یک سری از مساکن آنجا فاقد متقاضی هستند که مصوب شد به قیمت تمام شده در اختیار نیروهای مسلح و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد قرار گیرند.

حسینی محراب گفت: واگذاری زمین به طرح جوانی جمعیت بسیار مهم و باید بیشتر مورد توجه باشد چرا که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به جمعیت اظهار نگرانی کردند بنابراین باید با ارائه طرح های تشویقی، در بین خانواده ها امیدآفرینی کرد.

حسینی محراب با تاکید بر اینکه بحث کیفیت در کار و ارائه خدمات زیربنایی باید در دستور کار قرار گیرد ادامه داد: برای توسعه زیرساخت های طرح مسکن مهر استان، باید همه پای کار آمده تا عقب ماندگی های خوزستان در این طرح جبران شود. اکنون استان دوم کشور از نظر تعداد واحدهای نیمه کاره مسکن مهر هستیم که باید هر چه سریعتر نسبت به تکمیل این واحدها اقدام شود.

  ساخت سه شهرک مسکونی مازندران با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد

وی با بیان اینکه به لحاظ تامین زمین مشکلی نداریم افزود: خوشبختانه در بحث مسکن حمایتی و خودمالکی اتفاقات خوبی در شهرستان های دزفول، اندیمشک، شوشتر و اهواز رخ داده که باید به تمام استان سرایت کند.

وی افزود: مسئله بهداشت و درمان، مدرسه و احداث پاسگاه در این ۲ شهر حیاتی بوده و باید با جدیت دنبال شود.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه دهه ولایت را در پیش داریم، مردم باید طعم خانه دار شدن را بچشند لذا انتظار می رود که بخشی از واحدهای مسکونی آماده شده در این ایام تحویل داده شود.

وی افزود: بانک های استان باید تلاش کنند تا پرداختی های استان از میانگین کشوری بالاتر رود.

استاندار خوزستان گفت: در ایام باقیمانده تا پایان دولت سیزدهم، باید مساکن در حال ساخت، تکمیل و تحویل مردم داده شود تا آرامش بیشتری داشته باشند.

وی حل مشکلات تعاونی‌های استان را امری ضروری در تکمیل واحدهای مسکن مهر دانست و افزود: باید هر چه سریعتر واحدهای باقیمانده مسکن مهر استان تعیین تکلیف شده و به متقاضیان واگذار شود.

وی حل مشکل مسکن مردم را امری ضروری دانست و افزود: راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان باید در بحث واگذاری زمین به متقاضیان، اطلاع رسانی لازم را انجام دهند تا مردم از این موضوع مطلع شوند.

استاندار خوزستان گفت: اگرچه بانک های استان اقدامات خوبی انجام داده اند اما راضی کننده نیست و باید تسهیلات بیشتری پرداخت کنند تا کار ساخت واحدها سریعتر انجام شود.

شناسایی ۱۳۰ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن در خوزستان