صادرات یک میلیارد دلاری محصولات دانش‌بنیان/انعقاد ۵ همت قرارداد حاصل برگزاری رویدادهای فناورانه

وی یادآور شد: همچنین ۲۱۷۹ نیاز فناورانه در این رویدادها ارائه شده است و از سوی دیگر در این رویدادها ۲۰۲ صنعت بزرگ و ۳۸۱۲ شرکت دانش‌بنیان حضور یافتند.

به گزارش ایسنا، سیاوش ملکی‌فر امروز در رویداد تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل و نقل که در محل ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، تشکیل این صندوق را مولود قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مصوب سال ۱۳۸۹ دانست و گفت: این نهاد عمومی زیرنظر هیات امنا به ریاست رئیس‌جمهوری است که این اعضای هیات امنا از ابتدای سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با تأکید براینکه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک میلیارد دلار رسیده است، گفت: ما تلاش داریم تا سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از اقتصاد دانش‌بنیان را افزایش دهیم.

ملکی‌فر تأکید کرد: این در حالی است که صندوق نوآوری با سرمایه ۳ هزار همتی اقدام به حمایت از این شرکت‌ها کرده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای تبادل فناوری از اقدامات این صندوق برای توسعه بازار این شرکت‌ها است و در این زمینه ۴۲ رویداد تبادل فناوری برگزار شده که طی آن ۵ همت قرارداد به امضا رسیده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: حجم خدمات مالی صندوق به شرکت‌ها بالغ بر ۴۷۵۲۷ میلیارد تومان و حجم سرمایه صندوق ۳ هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402092115172/%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%B9%D9%82%D8%A7%D8%AF-%DB%B5-%D9%87%D9%85%D8%AA-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF

ملکی‌فر گفت: امروز تعداد شرکت‌ها از مرز ۹۴۰۰ شرکت عبور کرده است که در ۸ حوزه فعال هستند، همچنین فروش این شرکت‌ها به ۴۳۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. 

  استفاده از ظرفیت صادرات تعاونی‌ها در ارزآوری
به گفته وی، ۱۲ شرکت در حوزه مصالح، مواد، فناوری‌های نوین ساخت، ۹ شرکت در هوشمندسازی ساختمان، ۵ شرکت در حوزه مقاوم و ایمنی ساختمان سازی، ۳ شرکت تأسیسات برقی و مکانیکی ساختمان، یک شرکت مدیریت و طراحی ساخت و همچنین ۵ شرکت در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، ۱۰ شرکت در حوزه ریلی، ۴ شرکت در حوزه هوایی، ۳ شرکت در حوزه دریایی و یک شرکت در حوزه حمل و نقل هوشمند حضور دارند.

وی با تأکید بر اینکه در این شرکت‌ها ۲۶۶ هزار نفر مشغول به فعالیت هستند، گفت: خدمات این صندوق به این شرکت‌ها تنها محدود به منابع مالی نمی‌شود و با ۸۷ خدمت و تسهیلات در خدمت شرکت‌ها هستیم که این خدمات در دسته‌های توانمندسازی، سرمایه‌گذاری، ضمانتنامه‌ها و تسهیلات ارئه می‌شود.

صادرات یک میلیارد دلاری محصولات دانش‌بنیان/انعقاد ۵ همت قرارداد حاصل برگزاری رویدادهای فناورانه

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک میلیارد دلار رسیده است، گفت: برای توسعه بازار این شرکت‌ها ۴۲ رویداد تبادل فناوری برگزار شده که ۵ همت قرارداد منعقد شده است.

ملکی‌فر با اشاره به رویداد تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل و نقل، گفت: این رویداد در محورهای مواد و مصالح و فناوری‌های نوین ساخت، انبوه‌سازی ساخت، هوشمندسازی ساختمان، حمل و نقل دریایی، زمینی و هوایی و خدمات فناوری و خلاقانه مهندسی برگزار می‌شود.