صفحه اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی | road-housing

شاید خیلی از افراد چنین تصوری داشته باشند که گچ و گچ بری دیگر کارایی لازم را ندارند و از پوشش های دیگری برای دیوار و سقف استفاده می شود. اما مجله خبری ساختمان گچ ها هنوز هم به عنوان پوشش های اصلی ساخت و ساز استفاده می شوند. همچنین ساخت پنل های پیش ساخته ی گچی نیز رواج خیلی زیادی پیدا کرده است.

اجزای سازنده ی ساختمان

هرکدام از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها دارای ارکان چهارگانه مجمع عمومی، هیئت مدیره ، شورای انتظامی و بازرسان هستند. دیوارچینی یکی از مباحث بسیار مهم در مراحل ساخت ساختمان محسوب می‌شود. اکثر آسیب‌های ناشی از زلزله به استحکام و مصالح انتخابی برای دیوار مربوط می‌شود. دیوارها میتوانند از جنس آجر، سنگ، فلز و بتن باشند؛ در ساختمان های امروزی دیوارهای بتنی به کار می روند.

اهم مصوبات جلسه مورخ (۰۶/آذر ماه/۱۴۰۱)

البته در نظر دارید که خیلی از این سازه ها در کاربری و شکل ظاهری با هم فرق دارند. امروزه می توان در جاهای مختلفی از شهر، سازه های مختلفی را دید که سر بر افراشته اند. در این نوع ساختمان، سقف ها به وسیله تاوه (دال)های بتنی پوشیده می شود، یا از سقف های تیرچه بلوک یا سایر سقف های پیش ساخته استفاده می شود.

http://arianarchitects.ir

اما به دلیل محدودیت هایی که در طراحی ساختمان وجود دارد، همیشه نمی توان از این توصیه ها پیروی کرد. این ساختمان ها، از سطح پایینی از تعمیر و نگهداری و شرایط سکونتی بدی برخوردار هستند که ناشی از بهداشت و تهویه نامناسب و سایر عوامل آسیب زا می باشد. زاغه ها، طبق قوانین مربوطه توسط یک مقام ذیصلاح برچسب گذاری می شوند. این ساختمان ها، از بیش از ۴ طبقه تشکیل می شوند و ارتفاع معمولشان، بیش از ۱۵ متر (بدون چارچوب زیر بنا) و یا ۱۷,۵ متر (با چارچوب زیر بنا) بالاتر از سطح متوسط جاده می باشند. این ساختمان ها، برای اهداف مسکونی و همچنین برای انجام فعالیت های غیر مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. این ساختمان ها برای دفاتر معاملات املاک، فروشگاه ها و یا نمایشگاه های فروش کالاهای تجاری عمده و یا خرده استفاده می شوند.

  آغاز توزیع بسته‌های لبنی برای یک میلیون خانواده‌ نیازمند

ظرفیت ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در ورودی غربی پایتخت

تعیین عمق گودبرداری بسیار مهم است و محاسبه عمقی که برای گودبرداری نیاز است یک کار مهندسی است و باید توسط متخصص این کار انجام شود. گودبرداری با توجه به تعداد طبقات و همچنین میزان باری که به پی ساختمان وارد می شود، تعیین می‌گردد. همه می دانیم که برای شروع ساخت یک ساختمان ابتدا باید زمینی را فراهم نماییم و سپس با بررسی نقشه اولیه و متناسب با آن زمین را مهیا نماییم. خانه های بتونی را می توان از بتن ریخته گری، پانل های پیش ساخته یا اشکال عایق بندی شده بتونی ساخت که عایق بندی یکپارچه ای دارند.

  • این مرحله باید با دقت و ظرافت زیادی صورت بگیرد چرا که اجرای درب و پنجره، بخش مهمی از دکوراسیون داخلی خانه به حساب می آید و سازه را زیباتر می کند.
  • نوع دیگری از سازه های معماری وجود دارد که به نام آسمان خراش شناخته می شوند و معمولا بیشتر از 5 طبقه دارند.
  • این پانل ها، ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی و ساختار عایق در برابر آب، دیوارها، کف و سقف یک خانه را تشکیل می دهند.