صفحه اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی | road-housing

برای شروع ساخت یک ساختمان ابتدا باید زمینی را فراهم نماییم و سپس با بررسی نقشه اولیه و متناسب با آن زمین را مهیا نماییم. لازم به ذکر است که از نظر اقتصادی استفاده از اسکلت بتنی نسبت به اسکات فلزی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد و قیمت آهن آلات در سازه های ساختمانی بسیار تاثیرگذار می باشد. برای اطلاع بیشتر در مورد استقامت اسکلت ساختمان می توانید به مقاله استقامت اسکلت ساختمان در مقابل آتش سوزی مراجعه نمایید. بسیاری از تکنیک ها مانند تقویت خاک و استفاده از مقاطع سبک در اسکلت سازه برای افزایش مقاومت و کاهش وزن ساختمان ها مفید هستند.

اهم مصوبات هیات مدیره (۱/اسفندماه/۱۴۰۰)

خانه های ساخته شده از پشته های چمنی، از جمله خانه های خشتی و آن هایی که در زیر زمین به عنوان پناه گاه ساخته شده اند، امکان طراحی کارآمد با انرژی را نیز فراهم می کنند. پانل های ساختاری عایق یا SIP ها شاید یکی از متداول ترین روش های ساختمانی سبز باشند. آن ها از ورق های عایق کف قرارگرفته بین ورقه های تخته سه لا و یا فیبر سیمانی ساخته می شوند.

http://arianarchitects.ir

یکی از مهم ترین مراحل ساخت و ساز، مربوط به فونداسیون و گود برداری است. در واقع هر چقدر که ارتفاع یک سازه بیشتر باشد، باید عمق پی نیز بیشتر شود. به همین دلیل است که گودبرداری اصولی و پی ریزی باید با دقت خیلی زیادی صورت بگیرد.

  • در نتیجه برآیند این نیروها باعث حرکت زمین ساختمان به سمت پایین می‌ شود.
  • متاسفانه در کشور ما، این موضوع بسیار جدی است چرا که پروسه ی صدور مجوزهای ساخت و ساز بسیار طولانی است و گاهی تا چند سال طول می کشد.
  • بعد از اتمام کار معمار ساختمان، نوبت به مرحله “محوطه سازی” و نصب مسیر پارکینگ، پاسیو و پیاده روها می رسد.
  • گودبرداری با توجه به جنس زمین می‌تواند به چندین متر زیر زمین برسد.
  • منظور از ساختمان‌های بنایی ساختمان‌هایی هستندکه مصالح آنها از آجر، بلوک سیمانی یا سنگ ساخته شده‌اند و در آن‌ها تمام یا قسمتی از بارهای قائم توسط دیوارهای با مصالح بنایی تحمل می‌شود.
  روستاهای زنجان بر مدار توسعه در دولت سیزدهم

انواع زیربناها را می توان با توجه به عمقشان در خاک به دو دسته ی فونداسیون عمیق و سطحی تقسیم کرد. به طور کلی، فوندانسیون های سطحی در عمق ۳ فوت (۱ متر) و فوندانسیون های عمیق در عمق ۶۰-۲۰۰ فوت (۲۰-۶۵ متر) ساخته می شوند. گاهی اوقات عامل اصلی ایجاد نشست، رطوبت بیش از حد خاک یا کم و زیاد شدن نامنظم این رطوبت می ‌باشد.

ساختمان های با مصالح بنایی

ترک سازه انواع مختلفی دارد و به دلایل متفاوت رخ می‌دهد شما می‌توانید برای درک بهتر ترک و دلیل آن به مقاله انواع ترک دیوار و مجله خبری ساختمان مراجعه کنید. در برخی از ساختمان ‌ها از پی ‌های منفرد برای زیرسازی ساختمان استفاده می شود. این پی‌ ها مستعد نشست‌ های نامتقارن هستند که در صورت عدم برنامه ‌ریزی برای جلوگیری از نشست، احتمال نشست شدید وجود دارد. در این‌ صورت می توان با تدابیر گفته شده و استفاده از ابزارهای سنگین مانند جک ‌های هیدرولیکی بزرگ از نشست بیشتر جلوگیری کرد. نوعی سیستم سازه‌ای است كه در آن بارهای قائم عمدتاً توسط قا‌ب‌های فضایی تحمل شده و مقاومت در برابر نیروهای جانبی توسط دیوارهای برشی یا قاب‌های مهاربندی شده تأمین می‌شود. نوعی سیستم سازه‌ای است كه در آن بارهای قائم عمدتاً توسط دیوارهای باربر تحمل می‌شوند و مقاومت در برابر بارهای جانبی توسط دیوارهای باربر كه به صورتدیوارهای برشی عمل می‌كنند، تأمین میشود.

انواع کپسول آتش نشانی