صنعت هوانوردی موتور پیشران توسعه کشور است/ تحریم‌ها مردم ایران را نشانه گرفته است

ممنوعیت پرواز به سوریه تا ۲۲ ژانویه
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از ممنوعیت پرواز به سوریه و به‌طور مشخص شهرهای دمشق و لاذقیه تا ۲۲ ژانویه ۲۰۲۵ خبر داد و گفت: برای برقراری مجدد پروازها به این کشور منتظر اعلام ورود از سوی سوریه هستیم.
وی ادامه‌داد: پروازها به لبنان انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه نداریم.
پورفرزانه همچنین درخصوص انجام پرواز به کشور مصر خاطرنشان‌کرد: باید مسئولان ارشد دو کشور در این زمینه به تصمیم‌گیری بپردازند و علاوه بر آن باید زمینه لازم برای اخذ ویزای توریستی فراهم شود.
وی در عین حال اظهارداشت: هم‌اکنون پروازها به صورت ماموریت‌های خاص انجام می‌شود و تجار نیز می‌توانند از دیگر طرق با اخذ ویزا به این کشور سفر کنند.

ادامه دارد…

منبع: https://www.irna.ir/news/85698853/%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D9%87%D8%A7-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، “حسین پورفرزانه” امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری افزود: به دلیل تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی، از مدل‌های اقتصادی که برای این صنعت در جهان فراهم است، محروم هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر از اقتصاد این صنعت و شرکت‌های هواپیمایی و فناور حمایت نشود، دچار سقوط و چالش خواهد شد.
وی گفت: در جهان سرمایه‌گذاران صنعت هوانوردی از منابع مالی لازم برای خرید هواپیما برخوردارند، فضای کسب و کارشان فراهم بوده و از خدمات بیمه‌ای بهره‌مندند، اما ما از این خدمات محروم هستیم.
پورفرزانه در عین حال گفت: برخلاف آنچه تصور می شود، این صنعت به هیچ عنوان لوکس نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهارداشت: امروز شاهد برخورد خصمانه جهان با صنعت هوانوردی کشورمان هستیم، تحریم‌هایی که در اصل مردم کشورمان را هدف قرار داده است.
وی با تاکید بر اینکه مطابق قوانین ایکائو و پیمان شیکاگو این صنعت به هیچ عنوان سیاسی نیست و موضوعات مرتبط با آن حقوق بشری است، گفت: تحریم ایران‌ایر منجر به دشواری‌های زیادی برای تامین دارو و مواد اولیه شده است.
وی ادامه‌داد: تحریم‌ها سبب شده از ۱۰ سال پیش هر موتور هواپیمایی که برای تعمیر به خارج فرستاده شده، توقیف شود و باید در داخل به انجام تعمیرات بپردازیم.