ضرورت ایجاد اشتغال کارفرمایی در خوزستان

وی افزود: دستگاه‌های استان باید بر روی بحث اشتغال کارفرمایی در استان کار کنند زیرا این نوع اشتغال ثبات دارد و می‌تواند به حل مساله اشتغال استان کمک کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با تاکید بر ایجاد اشتغال در حوزه کارفرمایی گفت: هرچه اشتغال کارفرمایی در خوزستان بیشتر شود تثبیت شغل بیشتر خواهد بود و این مساله به کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: باید ببینیم چه فعالیت‌هایی در استان به ایجاد اشتغال کارفرمایی کمک می‌کند و بر این اساس برای توسعه و ایجاد این نوع اشتغال در دستگاه‌های استان تلاش شود.

مهرداد نیکو در نشست شورای اشتغال خوزستان که امروز، ۲۴ آبان ماه در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ جمعیت فعال در خوزستان یک میلیون و ۴۳۳ هزار نفر بود که جویای کار بودند و در سال ۱۴۰۰ افراد جویای کار در استان یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر بود.

ضرورت ایجاد اشتغال کارفرمایی در خوزستان

ایسنا/خوزستان رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: در خوزستان راغب به ایجاد اشتغال کارفرمایی هستیم زیرا پایدار است و به کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: طبق بررسی این آمارها سالانه حدود ۲۰ هزار نفر به بازار کار استان اضافه می‌شود و اگر می‌خواهیم اشتغال ایجاد کنیم باید برای این افراد برنامه داشته باشیم تا نرخ بیکاری کاهش یابد.

نیکو خاطرنشان کرد: ما در خوزستان راغب به ایجاد اشتغال کارفرمایی هستیم زیرا پایدار است و به کاهش نرخ بیکاری کمک می کند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402082418000/%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%BA%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86

  هزار و ۴۰۶ واحد مسکن به متقاضیان کردستانی واگذار شد

نیکو با بیان اینکه نرخ بیکاری خوزستان حدود ۱۵ درصد است، ادامه داد: در خوزستان نرخ بیکاری به ازای اشتغال هر ۲۰ هزار نفر یک درصد کاهش پیدا می‌کند. در این زمینه با توجه به اشتغال ۴۴ هزار نفری ایجاد شده تاکنون در استان، باید در سال ۱۴۰۲ نرخ بیکاری استان به حدود ۱۳ درصد برسد و اگر این مساله محقق شود، خود یک نوع ‌راستی‌آزمایی از اشتغال‌های ایجاد شده است.