طراحی دکوراسیون داخلیطراحی نماطراحی رستوران – سبک های جدید در سال 2022

طراحی فضای زیبا و جذاب و اجرای ظریف و ماهرانه باعث جذب افراد میشود. نور در کنار تاریکی معنا و مفهوم پیدا میکند و باعث ادراک بصری میشود. ابتدا در مورد طراحی رستوران خود فکر می کنید. در رستوران های لوکس توجه به جزئیات داخلی که در آن هر آیتم در شکل گیری هویت مفهوم رستوران ها نقش دارد ، توجه می شود. توریسم آنلاین: ترجمه : شادی حسن پور : یکی از مولفه های کلیدی در توسعه گردشگری خوراکی ترویج غذاهای محلی است. در این بخش سعی نموده ایم جدیدترین و زیباترین تصاویر نمای بیرونی رستوران های مختلف را معرفی نماییم تا از آنها به عنوان الگویی استفاده نموده و مناسب ترین طراحی را برای نمای بیرونی رستوران داشته باشید. تصور کنید در وسط یک خیابان شلوغ با رستوران های زیادی ایستاده اید که در مورد هیچ یک از آنها چیزی نمی دانید، به احتمال زیاد وارد کدام یک می شوید؟

دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی

زمانی که به یک سفره خانه وارد می شوید، اگر دکور سفره خانه نتواند توجه شما را به خود جلب کند، به احتمال زیاد، آخرین باری خواهد بود که به محل مذکور می روید. برخوردار است. این پل در بزرگراه مدرس تهران بنا شده است و به جهت زیبایی ظاهری افراد زیادی را به سمت خود می کشاند. بنابراین با توجه به این موضوع، تصمیم براین شد تا از سرامیکهای با طرح و رنگ پارکت برای طراحی داخلی رستوران دیاکو در خیابان نیاوران تهران استفاده شود. از معروف ترین ساندویچی های تهران تنها به چند مورد اشاره میکنیم، چون تعداد آنها خیلی زیاد است. در کف عموما رنگ های خنثی (مانند رنگ های طوسی ، خاکستری ، دودی و رنگ های دسته کرم ، بژ و شیری، نقره ای، پلاتینی، کرومی و شنی( به کار برده شده است .در کفسازی در خانه های دوره قاجار با قالی های ایرانی فرش میشده و در پاخور درها که عموما به دلیل مستطیل شکل بودن قالی خالی می ماند کاشی هفت رنگ جای خالی رنگ های قالی را پوشانده است.

این رستوران علاوه بر داشتن فضایی دلنشین و آرام، خدمترسانی و سرویسدهی فوقالعاده عالی دارد و در ساعات مختلف روز موسیقی گیلکی و محلی پخش خواهد شد. الگوهای روشنایی نیز با توجه به سالن های مختلف متفاوت است. عیب های دیگری هم داره که اهمیت زیادی ندارن و میتونین از اون ها چشم پوشی کنین. درحالت کلی در این نوع سازهها غالباً چادرتوسط ستون مرکزی نگاه داشته میشود.(در این حالت برای جلوگیری از پارگی درپارچه ستون به صورت قارچی اجرا میشود). همچنین بطری های شیشه ای خالی را که با موم شمع پر شده اند، برای تزیین قسمت مرکزی میزها در نظر بگیرید. پنجره نیز که اشاعه دهنده نور و روشنی به فضای داخلی میباشد اکثراً با چوب، گره چینی میشود .و گاه با شیشه های رنگین ،رنگین کمانی از نور را در فضای داخلی ایجاد می نماید. پس همراهمون باشین تا باهم نکات و مدل های کابینت آشپزخانه رو ببینیم.

وسایل آشپزی مدرن نه تنها با طول عمر بیشتر ساخته میشوند، بلکه با مصرف کمتر منابع و انرژی همراهند و از لحاظ مادّی نیز مقرون به صرفه هستند. اگر این یک بیسترو است، جایی که مردم برای صرف ناهار در طول تعطیلات کاری خود می روند، شما باید روز را ترجیح دهید. چیدمان می شوند . چیدمان سنتی قاجار که زمان نزدیکتری به ما دارد، اغلب از روکش قرمز تیره «لاکی» استفاده میکند. مبلمان رستوران ناهار خوری ظریف تر ، ظریف تر ، ساخته شده به صورت سفارشی ، با روکش مبلمان اصیل احساس لوکس بودن را ایجاد می کند. قالی علاوه بر زیرانداز بودن یکی از اجزای مهم در تزیین فضای داخلی بناهای ایرانی میباشد.

  کاهش تورم نهاده‌های ساختمانی به منفی ۳.۴ درصد در تابستان امسال

تنها نکته رایج در مورد نورپردازی این است که به منظور نشان دادن دکوراسیون داخلی ، اغلب روی پیشخوان ها و بوفه ها و گاهی اوقات برای رستوران هایی که میزهای باز ارائه می دهند ، طراحی داخلی رستوران یک نورپردازی قدرتمند اضافه می شود. لازم نیست حتما تصویری از غذا باشد گاهی یک رنگ باعث می شود تا ذهنیت ها به سمتی که می خواهید هدایت شوند. طراحی سنتی، طراحیای است که حال و هوای قدیم را در ذهن تداعی میکند و باعث ایجاد آرامشی عمیق در ذهن می شود، چراکه وسایل قدیمی و سنتی یادگارها و دوست داشتههای ما در طول سالیان رفته هستند و تازه شدن خاطرات، حال و هوای ذهن را شاداب میکند.

تور لحظه آخری به این معناست که یک یا دو روز پیش از زمان سفر، بلیت خود را خریداری می کنید و راهی سفر می شوید، ویژگی خوب این نوع تورها قیمت پایین آنهاست زیرا مسافر فرصت کمی برای آماده شدن برای سفر دارد. این رستورانها معمولا دارای دو فضای مجزای بیرونی و درونی هستند که فضای بیرونی در تابستانها و فضای درونی، در زمستانها کاربرد دارند. از آنجایی که معماری ما دارای خاصیت درونگرایی میباشد ، از این جهت تمامیت اجزا در پی درونگرایی را خواهند داشت. نکته جالب این رستوران در نیم بها بودن هزینه صبحانه برای افراد زیر 12 سال و رایگان بودن آن برای افراد زیر 6 سال است.

طراحی داخلی کافی شاپ و رستوران

از گچ به رنگ سفید در سطوح وخاکستری های حاصل از گچ بری ها و رنگ قهوه ای و چوبی در ها و شیشه های رنگی و آینه کاری تشکیل شده است .گچبری از اجزای مهم تزیینات ایران است و به شکل ظریفی نمود پیدا میکند و با هنر های سنتی ایرانی نمود پیدا میکند.گچبری ایرانی نیازی به رنگ آمیزی ندارد. 4- استفاده از شیشه های وسیع برای نمای رستوران و داخل رستوران زیرا وابستگی زیادی به نور طبیعی دارد. سبک Shabby chic – برای رستوران های کوچک بیسترو فرانسوی یا نوع براستری ایتالیایی مناسب است. طراحان حرفه ای ما در این امر تبحر زیادی دارند و به گونه ای فضای کوچک شما را طراحی می کنند تا بزرگتر و جادار تر دیده شود. Art Deco – یک گزینه عالی برای کسانی است که نمی توانند بین کلاسیک و معاصر یکی را انتخاب کنند. فضای داخلی به سبک بوهمیایی – انتخاب عالی برای ایجاد محیط در رستوران سبک غذای سالم.

حوضچههای شش ضلعی با موزائیکها یا سنگهای طبیعی، بوی تازگی و طراوت را به مشام طراحی داخلی رستوران با آجر میرسانند. طراحی دکوراسیون داخلی رستوران با استفاده از متریال طبیعی، دست ساز و گاهی سنتی جلوه ای متفاوت و خلاقانه را از دیزاین داخلی به تصویر می کشد. قلمدان ها،جعبه ها آرایش و جلد هایی با نقش گل های سرخ را با کاغذ روغنی می ساختند.و امروزه بسیار کاربردی و تخصصی است. میز و صندلی های رستوران باید راحت و مناسب برای رفت و آمد مهمانان و کارگران رستوران برای خدمات یکپارچه باشد. صندلی های رستوران انواع مختلفی دارند که بعضی از آنها به صندلی های فلزی بالا احتیاج دارند ، به عنوان “کافی شاپ” و رستوران ها و بارهای فست فود ، برخی صندلی های روکش دار راحت یا صندلی های چرمی و مبل های بزرگ با صندلی های ثابت یا دینامیک را متناسب با هر تغییری ترجیح می دهند به ترتیب مکان و هر گروه بزرگتر از تعداد تعیین شده در هر میز ، نحوه طراحی دکوراسیون داخلی رستوران مانند رستوران های رسمی اجتماعی ، در آن مستقر شوید.

  کندوان یکطرفه شد

دکوراسیون داخلی رستوران ها اصول طراحی داخلی رستوران از مهم ترین نکات برای داشتن رستورانی زیبا و شیک است که باید رعایت شوند. در ادامه این مطلب به اصول کلی طراحی رستوران، طراحی رستوران کوچک، طراحی رستوران سنتی و طراحی رستوران مدرن میپردازیم. بدیهی است، زمانی که در یک رستوران غذای غیر ایرانی میل می¬کنیم تمایل داریم که فضای آن رستوران مثل غذای آن مدرن باشد ولی هنگامی که در حال خوردن یک غذای ایرانی هستیم بهتر است در مکانی با طراحی داخلی ایرانی این غذا خورده شود.

دکوراسیون داخلی رستورانهای سنتی

فرم پوشش، شکل، رنگ، نوع و دکوراسیونی متفاوت و خاص که منحصر به معماری ایرانی است. سبک مدرن برخلاف تمامی سبک های قدیمی که فضای خانه را شلوغ میکرد، از سادگی منحصر به فردی برخوردار است. پذیرایی ها با دکوراسیون کلاسیک با مجسمه های سنگی و گچی و تابلو فرش و یا تابلو های نقاشی زیبا و انواع آلات موسیقی و آباژور های برنز و کریستال تزئین می شوند. ساخت ویلانحوه طراحی دکوراسیون داخلی رستوران در یک رستوران شلوغ مکانی است که میهمان ممکن است تا زمان نشستن صبر کند ، نحوه طراحی فضای داخلی رستوران بنابراین درج جزئیات دکوراسیون اصلی یا قطعات هنری ایده خوبی برای حفظ توجه مهمان هنگام انتظار است. رنگ های سفید،زرد و فیروزه ای در کاشی های هفت رنگ ،رنگ های اصلی این کاشی ها هستند و مابقی رنگ ها مانند ارغوانی ،لاجوردی، قهوه ای، سیاه ،سبز و صورتی به صورت سطوح کوچک بر روی آن قرار میگیرند.

دکوراسیون داخلی کافه رستوران

با استفاده مناسب و بجا از اسبابی با نمای کلاسیک ، میتوان فضای دکوراسیون سنتی را حال و هوایی سنتی بخشید. با نوعی معماری منحصر تزیینی، مانند گچبریهای گوشه سنگی، استفاده از پردههای حریری ساده، دیوارکوبهای تاریخی، قالیهای شرقی، رومیزیهای قیطانکوب و دکوریهای پتینهکاری میتوان حال و هوای سنتی به دکوراسیون منزل بخشید. برای مثال اگر شما ساکن منطقه ای با آب و هوای خیلی مرطوب باشین استفاده از کابینت ام دی اف زیاد برای شما توصیه نمیشه. در فضا های کوچک عموما به تابعیت از دیوار ها ساده و بدون تزیین است و رنگ از سفید گج میگیرد.در فضا های بزرگ تر خوانجه پوش های چوبی رنگارنگ اند و هیچ کجا رنگ طبیعی چوب به چشم نمیخورد (آبی های تیره و روشن) و استفاده از نقاشی لاکی. میز و صندلی های موجود در بازار تنوع زیادی دارند و از مواد و جنس های متفاوت تولید می شوند، چوب، فلز و پلاستیک عمده مواد کاربردی در تولید میز و صندلی هستند.

پنجرههای ارسی همچنین باعث محدود کردن دید از بیرون به درون خانه و ایجاد محرمیت میشود .شیشه ها رنگی ارسی که بیشترین نقش را در رنگارنگ بودن فضا و سبک سنتی دارند. و-محرمیت: پنجرههای ارسی همچنین باعث محدود کردن دید از بیرون به درون خانه و ایجاد محرمیت میشود. همینطور گلدانها باید هر روز با آب تمیز و سرد پر شوند و گلهای تازه در آنها گذاشته شود و یا گلهایشان به خوبی در فضای مناسب و خنک تا قبل از زمان سرویس نگهداری شوند. پنجرههای درونی بیشتر به شکل پنجرههای مشبک رنگی یا چوبی یا خشتی است و میزها و صندلیها و تختها نیز همگی از جنس چوب با پوشش گلیم و قالیچه است. کار با چوب به طور عمده به شش رشته نجاری، نجاری نازککاری، منبتکاری، معرقکاری و خاتمکاری تقسیم میشود که هر کدام زیبای خاص خود را دارد، یکی از رشتههای کهن و زیبای کار با چوب، نجاری نازککاری یا اروسیسازی است.

  نرخ بیکاری ژاپن فراتر از انتظار شد

دکوراسیون داخلی رستوران ایتالیایی

رنگ های گرم، از جمله قرمز، زرد و نارنجی بیشترین تاثیر را در افزایش میزان اشتهای افراد دارند. رنگ زرد نیز از دیگر رنگهای گرمی است که توصیه میکنیم از استفاده از آن در فست فود خود غافل نشوید، چراکه این رنگ، رضایت مشتری را افزایش میدهد و علاوهبر دادن انرژی و هیجان به او، فضای آرامش بخشی را نیز مهیا میکند. ب-روانشناسی رنگها:از نظر روانشناسی رنگهای مختلف این شیشهها و ایجاد نورهای هم رنگشان بر روی انسان تأثیرات مختلفی میگذارد که هر رنگ کنار رنگ دیگر شدت این تأثیر را خنثی میکند و مقدار مناسب آن را تنظیم و تعدیل میکند. مجموعه شیک شک یکی دیگر از فستفودهای مهم تهران است که شعبات مختلف دارد و باتوجهبه منوی متنوع و گسترده توانسته سلیقههای مختلفی را راضی کند. با سفر به تهران می توانید از پیتزا فروشی های قدیمی تا مغازه های بسیار لوکس و گران قیمت را ببینید که تنوع بالایی در منوی غذاهایشان به چشم میخورد.

طراحی داخلی رستوران مدرن

یکی از سبک های نقاشی که در دوره قاجار به یکی از زیباترین شیوه ها جهت ارائه آثار نفیس تبدیل شد،نقاشی لاکی بود.نقاشی لاکی بر روی در ها و اشیایی که از دوره قاجار باقی مانده دیده میشود نقاشی سقفی نیز یکی دیگر از نمونه های نقاشی لاکی موجود در کاخ ها است.آرایه های طراحی سنتی ایرانی و هنر ایران در نقاشی سقف و درها با وجود ترکیب با ویژگی های غربی از جمله تصاویر زنان و تصاویر کاخ ها هنوز هم روح سنتی خود را حفظ کرده است و مجموعه ایرانی را به نمایش می گذارد . اینکه یک لوگو مثل اپل در ذهن ها باقی مانده فقط به واسطه آن سیب گاز گرفته شده نیست. از آنجا که امروزه ارائه مهمان نوازی بسیار اشباع شده است ، پتینه ساختمانبرای اینکه بتوانید مهمان خود را متمایز کرده و مهمان خود را جذب کنید تا بتواند بیاید و پیشنهاد رستوران شما را تجربه کند ، یک رویکرد خلاقانه ضروری است.

رنگ های سبز و سرخ و زرد و آبی،سبز روشن و ارغوانی روشن تشکیل شده است. گاها دکوراسیون داخلی رستوران های سنتی با وسایل تزیینی چون نگاره ها ، دیوارکوب های سنتی ، آویزهای دستی و … نقوشِ ایجاد شده بر روی درها هم چون نقوشِ نمادین، در هنرها جلوهگاهِ تفکر و فرهنگِ ایرانی است. نقش «خورشید» که مهمترین نقشِ موجود بر روی درها میباشد، علامتی برای روشنی، برکت و سلامتی برای صاحبخانه است. تزیین بین فضای داخلی و خارجی شامل درها و پنجرههاست.

طراحی داخلی رستوران مراکشی