طرح احداث تقاطع غیر همسطح باغیک – تفرش در استان قم اجرایی شد

اویسی افزود: به منظور احداث رمپ‌های ورودی و خروجی تقاطع، نسبت به عملیات باربرداری و بارریزی و اجرای زیراساس، اساس، آسفالت بیندر و توپکا در سطوح جاده ای تقاطع اقدام می شود.

وی تصریح کرد: هزینه مورد نیاز پروژه به صورت مشترک و از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و نیز اعتبارات استانی تامین شده است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم به دیگر مشخصه‌های فنی پروژه پرداخت و عنوان کرد: در این طرح یک دستگاه پل باکسی زیرگذر به ارتفاع ۴.۵  متر و دهانه ۱۲ متر در محل احداث می شود.

وی افزود: پس از مطالعات صورت گرفته، نسبت به احداث یک دستگاه پل زیرگذر جهت اجرای  تقاطع غیر همسطح در محل، برنامه ریزی شد.

اویسی از تمامی کاربران جاده‌ای که از محل اجرای پروژه تردد می نمایند درخواست کرد نسبت به رعایت جوانب ایمنی، ساعی و با مجریان طرح تعامل لازم راداشته باشند.



منبع

اویسی ادامه داد: پس از اخذ تصمیم احداث تقاطع غیر همسطح باغیک- تفرش و تامین اعتبارات آن، کلنگ احداث این تقاطع که نقش تعیین کننده‌ای در کاهش حوادث در این نقطه از محور قدیم سلفچگان- ساوه دارد، بر زمین خورد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، جعفر اویسی در گفت و گویی افزود: با توجه به اولویت‌های اجرایی سازمان متبوع و به تبع آن ادارات کل استانی در رفع نقاط حادثه خیز و تامین ایمنی سفرهای برون‌شهری، اجرای طرحی به منظور رفع نقطه حادثه خیز باغیک – تفرش واقع در محور قدیم سلفچگان- ساوه، دردستور کار این اداره کل قرار گرفت.

  ویدیو/ پتروشیمی چگونه مشکل ارزی کشور را حل می‌کند؟
وی درخصوص مشخصات فنی پروژه گفت: از آنجا که محورقدیم سلفچگان- ساوه از مسیرهای پرترافیک و معبر وسایط نقلیه نیمه سنگین است، جهت هدایت ترافیک و جلوگیری از مسدود شدن راه، نسبت به احداث یک راه کمکی( واریانت) به موازات جاده قبلی اقدام می شود.