وی به مشخصات فنی – اجرایی فاز سوم از طرح جایگزینی نیوجرسیهای مفصلی با گاردریلهای رفوژ آزادراه قم- تهران اشاره کرد و افزود: طی سومین مرحله از اجرای طرح که طول آن ۱۳ کیلومتر است، ۶هزار و ۸۱۲ شاخه گاردریل جای خودرا به ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه نیوجرسی مفصلی ۳ تا ۶ متری داد.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم، سید حسن خلیلی نیا افزود: با توجه به ضرورت ایمن سازی حداکثری آزادراه قم – تهران که سومین محور ترافیکی کشور است، طرح جایگزینی نیوجرسیهای مفصلی با گاردریلهای رفوژ آزادراه قم- تهران، از سال ۹۵ و در ۴ فاز عملیاتی شد.
خلیلی نیا اعتبار تخصیصی پروژه جایگزینی نیوجرسیهای مفصلی با گاردریلهای رفوژ آزادراه قم- تهران را درمجموع بالغ بر ۸۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: درتمامی مسیر اجرایی پروژه در رفوژ آزادراه قم- تهران، نسبت به پاکسازی و ایجاد بستر بتنی جهت استقرار نیوجرسیهای مفصلی اقدام به عمل آمد.
خلیلی نیا افزود: همچنین در طول ۱۳ کیلومتر از اجرای فاز نخست، ۶ هزار و ۸۱۲ شاخه گاردریل در دوطرف رفوژ آزادراه قم- تهران جمع آوری شد.
وی تامین ایمنی سفرهای برونشهری و کاهش حداکثری سوانح جادهای را ماموریت اصلی سازمان متبوع دانست و تاکید کرد: بی شک تجهیزات ایمنی از ملزومات تامین سفری ایمن است اما باید توجه داشت عامل اصلی بسیاری از سوانح جادهای خطای انسانی و کم توجهی کاربر به مقررات است، لذا از تمامی مردم درخواست می شود نسبت به رعایت جوانب ایمنی ساعی تر از گذشته ظاهر شوند.