طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های آزادراه قم – تهران تکمیل شد

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، سید حسن خلیلی نیا افزود: با توجه به ضرورت ایمن سازی حداکثری آزادراه قم – تهران که سومین محور ترافیکی کشور است، طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم- تهران، از سال ۹۵ و در ۴ فاز عملیاتی شد.

وی به مشخصات فنی – اجرایی فاز سوم از طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم- تهران اشاره کرد و افزود: طی سومین مرحله از اجرای طرح که طول آن ۱۳ کیلومتر است، ۶هزار و ۸۱۲ شاخه گاردریل جای خودرا به ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه نیوجرسی مفصلی ۳ تا ۶ متری داد.

خلیلی نیا اعتبار تخصیصی پروژه جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم- تهران را درمجموع بالغ بر ۸۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: درتمامی مسیر اجرایی پروژه در رفوژ آزادراه قم- تهران، نسبت به پاکسازی و ایجاد بستر بتنی جهت استقرار نیوجرسی‌های مفصلی اقدام به عمل آمد.

وی تامین ایمنی سفرهای برونشهری و کاهش حداکثری سوانح جاده‌ای را ماموریت اصلی سازمان متبوع دانست و تاکید کرد: بی شک تجهیزات ایمنی از ملزومات تامین سفری ایمن است اما باید توجه داشت عامل اصلی بسیاری از سوانح جاده‌ای خطای انسانی و کم توجهی کاربر به مقررات است، لذا از تمامی مردم درخواست می شود نسبت به رعایت جوانب ایمنی ساعی تر از گذشته ظاهر شوند.



منبعخلیلی نیا افزود: همچنین در طول ۱۳ کیلومتر از اجرای فاز نخست، ۶ هزار و ۸۱۲ شاخه گاردریل در دوطرف رفوژ آزادراه قم- تهران جمع آوری شد.

  رییس جمهور: مردم باید از نتایج اقدامات ما بهره‌مند شوند/ کار مضاعف برای مترو پرند

وی تعداد نیوجرسی‌های مفصلی جایگزین شده در فاز چهارم را چهار هزار و ۵۰۰ قطعه ۴ تا ۶ متری عنوان کرد و گفت: در طول مسیر اجرایی فاز چهارم، ۱۳ هزار شاخه گاردریل ازدوطرف رفوژ آزادراه قم- تهران جمع آوری شده است.

وی بایادآوری این مطلب که طول حوزه مسئولیتی استان قم در آزادراه قم- تهران، ۶۵ کیلومتر می باشد، تصریح کرد: در فاز نخست از اجرای پروژه ، ۲ هزار و ۳۴۰ قطعه نیوجرسی مفصلی( ۴تا ۶ متری) در ۱۳ کیلومتر از رفوژ آزادراه قم- تهران جایگزین گاردریل‌های موجود شد.

وی طول فاز دوم از طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم- تهران را ۱۴ کیلومتر عنوان کرد و گفت: طی فاز دوم طرح، ۲ هزار و ۵۲۰ قطعه نیوجرسی مفصلی جایگزین هفت هزار و ۳۳۶ شاخه گاردریل دردوطرف رفوژ این آزادراه مهم کشور شد.