طرح نهضت ملی مسکن بازار ۶۰ هزار میلیارد تومانی برای استان کرمانشاه فراهم می‌کند

وی با بیان اینکه باید به فکر پویایی اقتصاد و اشتغال استان کرمانشاه باشیم و این با شعار دادن درست نمی شود، گفت: اگر بتوانیم از این فرصت نهضت ملی مسکن برای استان استفاده کنیم هم بحران مسکن کرمانشاه، هم اشتغال و بیکاری استان، هم بحث امنیت و هم امیدواری که امروزه بسیار مورد نیاز جامعه ماست، درست می‌شود.

وی با بیان اینکه نمی توانیم دروازه استان را بر روی دیگران ببندیم، گفت:  اقتصاد پویا یعنی اقتصاد رقابتی، یعنی تضمین کیفیت با قیمت مناسب، یعنی قرار دادهایی با کارخانه ها و تولیدی های استان  ببندیم که به صرف باشد و پیمانکاران مجبور نشوند از دیگر استان ها مصالح وارد کنند.

آمادگی کارخانه ها، تولیدی ها و انبوه سازان برای مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان؛ بر اساس سهمیه‌ای که وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن برای استان کرمانشاه در نظر گرفته، قرار است طی چهار سال ۱۱۶ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود که از این تعداد واحد مسکونی عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۴۷۷ واحد آن بهمن ماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان کلید خورد و قرار است عملیات اجرایی ۲۳ هزار واحد مسکونی دیگر نیز بزودی در استان آغاز شود.

در ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن باید نیاز مردم سنجیده شود

برای احداث واحدهای مسکونی این طرح در شهر کرمانشاه ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرستان‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

شادفر با بیان اینکه انجمن صنعت ساختمان استان کرمانشاه به عنوان رابط بین دولت و بخش خصوصی عمل می کند، گفت: کارخانه ها و تولیدی های مصالح ساختمانی که همه نوع مصالح اعم از سیمان، فولاد، آهن، کاشی، اتصالات، تاسیسات و دیگر مصالح را دارند، برای مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن آمادگی لازم را دارند و پای کار هستند.

  افزایش وام ودیعه به ۳۰۰ میلیون و وام ساخت به یک میلیارد تومان برای نخبگان

این کارشناس حوزه ساختمان سازی در ادامه با بیان اینکه در بحث نهضت ملی مسکن هدف اصلی خانه دار کردن اقشار ضعیف جامعه است، گفت: پس ابتدا باید نیاز مردم و توان آنها که چه جور واحد مسکونی برای آنها باید ساخته شود سنجیده شود سپس دست به ساخت و ساز بزنیم، زیرا در برخی از پروژه های مسکن مهر متقاضیان از آن استقبال نکردند و همین طور مانده است.

وی مزیت اخذ قرار داد پیش خرید با پیمانکاران و کارخانه و تولیدی ها  را مدیریت ریسک عدم قطعیت قیمت بازار این روزها و پایین آمدن هزینه تمام شده ساخت پروژه ها دانست و گفت: از طرفی کارخانه داران و تولیدی‌ها  به داشتن بازار کار امیدوار می شوند.

 این استاد رشته عمران دانشگاه صنعتی استان کرمانشاه با بیان اینکه  از فرصت بازسازی زلزله سال ۹۶ استان فقط توانستیم پنج درصد استفاده کنیم و از بازار بوجود آمده ۹۵ درصد سایر استان ها استفاده کردند، گفت: با عزم مسئولان استان کارخانه ها و پیمانکاران نباید بگذاریم این فرصت نهضت ملی مسکن هم از دست برود.

شادفر بیان داشت: قرارداد بستن با کارخانه ها و پیمانکاران بومی آنان را ثروتمند می کند و آنها نیز دست به اشتغال و رونق بازار استان می زنند؛ زیرا حرف ۱۰۰ واحد و هزار واحد مسکونی نیست، بحث حدود ۱۲۰ هزار واحد در طول چهار سال است و این برای  پیمانکاران و  کارخانه داران سودآور است و حتما برای توسعه کارشان دست به اشتغالزایی می زنند.

شادفر در ادامه به مصوبه شواری مسکن که باید از مصالح و پیمانکاران بومی در پروژه های نهضت ملی مسکن استفاده شود، اشاره کرد و از اعلام آمادگی کارخانجات ، تولید مصالح و پیمان کاران و انبوه سازان استان در راستای اجرای پروژه های نهضت مسکن خبر داد.

  مدیران بانک‌هایی که کوتاهی کرده‌اند، بازخواست شوند

«آرش شادفر» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، با اعلام اینکه ۳۰ درصد مشاغل استان در حوزه صنعت مسکن و ساخت و ساز است، افزود: امروز برای اشتغال و رونق اقتصادی استان یک فرصت به نام نهضت ملی مسکن داریم و اگر درست از این فرصت استفاده کنیم ۶۰ هزار میلیارد تومان در بازار مسکن کرمانشاه و اشتغال استان ایجاد می‌شود.

شادفر در ادامه رنج تعریف خانه در طرح نهضت ملی مسکن  را ۷۰ تا ۱۰۰ متر زیربنا اعلام کرد و افزود: امروز باید به جنبه فرهنگی این واحدها نیز توجه کنیم و واحدهای پروژه های نهضت ملی مسکن حتما ۲ خوابه باشد.

رییس انجمن صنعت ساختمان استان کرمانشاه همچنین تاکید کرد: انبوه سازان کرمانشاهی نیز برای مشارکت در ساخت و زیرساخت های پروژه های نهضت ملی مسکن استان آماده کمک کردن هستند و حتی در راستای صنعتی سازی صنعت مسکن گام بردارند و با روش های مدرن پروژه ها را پیش ببرند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان دارد.



منبعطرح نهضت ملی مسکن بازار ۶۰ هزار میلیارد تومانی برای استان کرمانشاه فراهم می‌کند