طرح نهضت ملی ‌مسکن‌ و جوانی جمعیت با جدیت دنبال می‌شود

بیات منش با اشاره به اینکه هفته قبل ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد طرح ملی مسکن در کشور با حضور سرپرست ریاست جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد، عنوان کرد: از این تعداد یک هزار و ۷۴۹ واحد افتتاح شده در استان خوزستان بود که ۹۵۲ واحد مربوط به مسکن مهر، ۵۵۳ واحد در بخش بازآفرینی شهری، ۲۰۰ واحد مربوط به طرح نهضت ملی (خودمالک) و ۴۴ واحد در بخش اراضی دولتی است.

مسعود بیات منش امروز ۱۲ تیرماه در نشست تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم و ارایه گزارش عملکرد مدیران دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اظهار کرد: استان خوزستان دارای کلیه شقوق حمل و نقل است که از جمله می‌توان به حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی اشاره کرد. به همین دلیل در این استان وزارت راه و شهرسازی وظایف عمده و گسترده‌ای را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باید ۲۸۰ هزار واحد مسکن ملی ظرف مدت چهار سال در خوزستان ساخته شود، عنوان کرد: در سال جاری بخش دیگری از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان تکمیل و همچنین کار ساخت بخشی از آن‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1403041208152/%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%86%D9%87%D8%B6%D8%AA-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D9%88-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

ایسنا/خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در دولت سیزدهم آغاز شده است و با جدیت دنبال می‌شود و در حال حاضر ۱۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: در استان طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در دولت سیزدهم آغاز شده است و با جدیت دنبال می‌شود و در حال حاضر ۱۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است که به مرور و با تکمیل زیرساخت‌ها در یک برنامه زمانبندی شده تحویل متقاضیان می‌شود.

  زائران حج تمتع با ۷۵۸ سورتی پرواز توسط «هما» به سرزمین وحی اعزام شدند

بیات منش اظهار کرد: با توجه به قانون جهش تولید مسکن، در سنوات اخیر حرکت‌های خوبی در بحث تامین زمین انجام شد و در این زمینه شاهد الحاق حدود سه هزار هکتار زمین به محدوده شهرها بودیم که کار طراحی، طرح‌های تفکیکی و آماده‌سازی آن‌ها انجام شده است. در این سه هزار هکتار در حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکونی می‌توان ساخت و با توجه به تامین زمین مناسب در استان، فرآیند انتخاب سازنده و واگذاری زمین به متقاضیان بعد از مراحل حقوقی انجام خواهد شد.

طرح نهضت ملی ‌مسکن‌ و جوانی جمعیت با جدیت دنبال می‌شود

بیات منش ادامه داد: وجود چند بندر مهم و پایانه‌های مرزی، ورود بار و کالا به استان و ترانزیت کالا به سراسر کشور این استان را از لحاظ حمل و نقل استان پراهمیتی کرده است.