ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور به ۵۱ میلیون تن افزایش یافت

وی بیان کرد: همچنین برای این استان اختصاص سوخت یارانه‌ای برای کشتی های تقریحی و سفرهای گردشگری با هدف ارتقا سفرها برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر  محقق شده تا از این رویداد جهانی بهره‎برداری لازم صورت گیرد.

نورایی افزود: استان بوشهر نیز در این حوزه با توجه به سابقه تاریخی خود در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور نقشی مهم دارد که سازمان بنادر با توجه به این جایگاه نگاه ویژه‌ای به توسعه بنادر استان بوشهر معطوف کرده است تا ظرفیت بندر بوشهر به عنوان راس این بنادر به ۱۵ میلیون تن در سال افزایش پیدا کند.

مهدی نورایی افزود: در این راستا برای ایجاد ظرفیت‎‏های جدید در حوزه دریانوردی و اقتصاد ناظر بر این حوزه تمهیدات ویژه‎ای اندیشیده شده است.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی سازمان بنادر گفت: دولت سیزدهم به دنبال استفاده از تمام ظرفیت‎های کشور برای پیشرفت اقتصادی و تعالی ظرفیت‎های موجود است.

وی اظهار کرد: در همین راستا نشست خوبی نیز به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد که تصمیم‎های خوبی نیز برای استان بوشهر به دنبال خواهد داشت.



منبع

بیک محمدلو ادامه داد: برای تحقق موضوع یاد شده شناورهایی در دستور کار است و داوطلبانی نیز از اقصی نقاط جهان شناورهایی برای فعالیت در محور بوشهر- قطر معرفی کردند.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی نیز بر اساسی وظایفی که دارد مرتب با پیگیری سازمان بنادر استفاده از ظرفیت‎های موجود و توسعه آن را در دستور کار قرار داده است.

  موج جدید بارشی در راه ایران/ تابستان سختی از نظر کم آبی در پیش است

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، حسن بیک محمدلو روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: در راستای سیاست دولت برای توسعه اقتصاد دریا پایه در استان بوشهر نیز توجه به بنادر کوچک به صورت ویژه دنبال می‎شود.