فرماندار نور: مسوولان برای اتمام طرح کنارگذر نور و رویان تدبیر کنند

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، اهالی شهرستان های غرب مازندران و گردشگران میلیونی این منطقه انتظار دارند با همت، عزم و اراده دولت مردمی سیزدهم این طرح ملی به سرانجام برسد.

احمد توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان افزود: طرح ملی کمربندی نور و رویان ۱۹ سال پیش آغاز شد که تاکنون به بهره برداری کامل نرسید و این طرح نیز اکنون به نماد ناکارآمدی دستگاه های اجرایی بدل شده است.
وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در نقاط دیگر کشور میلیاردها تومان صرف ساخت بزرگراه و آزادراه می کند چه دلیلی دارد که این طرح ملی پس از سال ها تکمیل نشود و همچنان یکی از مطالبه مهم اهالی و گردشگران مطرح است.
فرماندار شهرستان نور اظهارداشت: طول این کنارگذر ۱۵ کیلومتر است که ضروری است با توجه به حضور میلیونی گردشگران در غرب مازندران برای آسایش آحاد مردم ایران به این نیاز اساسی منطقه پاسخ داده شود.
وی خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای تملک اراضی برای یکهزار و ۸۰۰ متر باقی مانده این طرح تامین نشد اما ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث پل روگذر این کمربندی با وجود چندین تقاطع همچون عباسا، سایپا و امام رضا، هزینه شد که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در حالی که اگر این اعتبار صرف تملک زمین به مقدار ۱۰۰ هزار مترمربع می کردند این کنارگذر تکمیل شده بود.

ساخت این گذرگاه در سه مرحله تعریف شده، مرحله اول آن شامل چهار راه چمستان – عباسا به طول ۲ هزار و ۶۰۰ متر، عباسا – خیابان شهدای شهر رویان به طول حدود سه هزار و ۴۰۰ متر و خیابان شهدای شهر رویان تا محور رویان – نوشهر و خروجی کمربندی این محدوده ادامه دارد.

  دولت ورود ایرلاین‌ خارجی به پروازهای داخلی را پیگیری می‌کند
شهرستان های نور، نوشهر ، چالوس ، عباس آباد، تنکابن ، کلاردشت و رامسر واقع در غرب مازندران سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.



منبعتوکلی یادآور شد : این در حالی است که اکنون با افزایش قیمت زمین در منطقه به عنوان یک مشکل اساسی مواجه هستیم که معلوم نیست این طرح ملی چه زمانی به اتمام برسد.
فرماندار نور تعیین تکلیف این طرح ملی را از سوی مسوولان کلان کشوری خواستار شد و گفت : این طرح باید برای آسایش و رفاه گردشگران میلیونی و اهالی به سرانجام برسد و شرکت توسعه و زیرساخت راههای کشور باقی مانده طرح کنارگذر را تملک کند تا محور باز شود.
وی افزود : مسوولان استانی نیز در جریان وضعیت و روند طرح کنارگذر نور و رویان هستند و لازم است برای برون رفت مشکل این طرح ملی نیز تلاش جهادی داشته باشند.

روند اجرای این طرح در گام های اول و دوم آن به طول حدود ۶ کیلومتر، پس از سال ها کش و قوس و اختلافات بر سر قیمت میان زمینداران مسیر اجرای این طرح و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مازندران بابت تملک ۴۰۰ متر سرانجام با پا درمیانی ریش سفیدان و مسوولان آن زمان در سال ۱۳۹۶ به صورت ناقص به بهره برداری رسید و زیربار ترافیک رفت.

طبق مستندات موجود، زمان اجرای این طرح به طول حدود هشت کیلومتر مربوط به سال ۱۳۸۲ است و مسوولیت اجرای این طرح برعهده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل شهری است.

  تحقق وعده رئیس جمهور؛ قطار مسافربری خاش به زاهدان راه‌اندازی شد+فیلم

فرماندار نور با بیان این که رسانه در مطالبه گری مردم نقش بی بدیلی دارد ، بیان کرد : رسانه با یک خبر هشداری می تواند پای مسوولان را به منطقه برای رفع مشکلات مردم باز کند و این یک لطف بزرگی است.

فرماندار نور: مسوولان برای اتمام طرح کنارگذر نور و رویان تدبیر کنند

این طرح آن زمان به خاطر توسعه زیرساخت های شهری، افزایش جمعیت و از همه مهم تر از آنجایی که این ۲ شهر بدون کمربندی در مسیر گذرگاه سه استان گیلان ، گلستان و مازندران قرار دارد با هدف رفع معضل بغرنج ترافیک این مناطق به ساخت این کنارگذر اقدام شده است.