فروش ارزی بلیت هواپیما به گردشگری کشور ضربه‌ می‌زد/ با تعامل سازمان هواپیمایی مساله حل شد

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی با تاکید بر ضربه‌زننده بودن این تصمیم به صنعت گردشگری کشور، تصریح کرد: در جلسات برگزارشده دیدگاه‌ها و دلایل مخالف همچنین تبعات اجرایی شدن این طرح مطرح شد و مکاتباتی با رئیس سازمان هواپیمایی کشور در این راستا صورت گرفت.

معاون گردشگری کشور با اعلام نتیجه‌بخش بودن پیگیری‌های انجام شده، افزود: از نخستین ساعات اعلام غیررسمی این خبر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به دور از حاشیه‌ها و دامن زدن به موضوعات در فضای رسانه‌ای به‌طور مستمر در تلاش برای رفع دغدغه فعالان گردشگری بود که خوشبختانه با همکاری و تعامل سازمان‌هواپیمایی کشور این مهم انجام شد.

شالبافیان همچنین با اشاره به برگزاری جلساتی با بخش خصوصی گردشگری برای بررسی تبعات این تصمیم و اخذ نظرات آنها، تصریح کرد: با اجرای تصمیم فوق و افزایش هزینه‌های تمام شده سفر، بسیاری از کسب‌وکارهای گردشگری با مشکلات بسیاری مواجه میشدند.

به دور از حاشیه و با تعامل سازمان‌هواپیمایی کشور

برند مهمان‌نوازی ایران در معرض خطر

وی همکاری و حمایت وزیران میراث‌فرهنگی و راه و شهرسازی را ارزشمند دانست و ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشور و به میزبانی آقای ضرغامی برگزار شد، مسائل طرفین مطرح و مقرر شد از مراجع قانونی ذیربط پیگیری‌های لازم انجام و بازنگری از سوی سازمان هواپیمایی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

شالبافیان با اشاره به دیدگاه مثبت و حمایتی رئیس سازمان هواپیمایی کشور بیان کرد: طی این مکاتبات و مذاکرات تصمیم بر بازنگری این طرح و انجام اقدامات لازم اتخاذ شد.

معاون گردشگری کشور به بند چهار احکام‌ سند راهبردی توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش مهم حمل‌ونقل در صنعت گردشگری، وزارت راه و شهرسازی در حوزه قیمت‌گذاری حمل و نقل هوایی مکلف است تصمیمات، سیاست‌گذاری‌ها و زیرساخت‌های خود را در راستای توسعه مقاصد گردشگری تنظیم و اجرایی کند. 



منبع

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان روز دوشنبه- ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱ – گفت: پس از انتشار خبری مبنی بر اخذ وجوه دلاری از مسافران خارجی در مسیرهای داخلی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی (عزت‌الله ضرغامی) برای توقف این تصمیم پیگیر موضوع شد و معاونت گردشگری پس از مشورت با فعالان و تشکل‌های حوزه گردشگری، مذاکراتی را با مسئولان هواپیمایی کشور در این راستا آغاز کرد.

پس زیر کدام میز قرار است بزنید؟/ بازیگرانِ گرانیِ گردشگری

  راه‌اندازی ۲۵۳ حلقه میانی با هدف ترویج و اطلاع‌رسانی ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده