قاسمی: تا پایان شهریور مشکل تامین زمین برای ساخت مسکن حل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در مسکن مهر کل زمین هایی که  به این طرح تعلق گرفت معادل یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بود و باقی زمین هایی بود که متعلق به مردم بود اما در طرح نهضت ملی مسکن همه زمین ها، متعلق به دولت است و به صورت رایگان در اختیار مردم می گیرد.

وی تاکید کرد: راهبرد ما این است در شهرهایی که زمین داریم زمین را ویلایی به مردم واگذار کنیم یعنی قطعه ۲۰۰ متری به مردم واگذار می کنیم، وام می دهیم  و  ساخت خانه از سوی متقاضی آغاز می شود.

قاسمی گفت: در این روش با متقاضی قرارداد داریم تا ظرف یک سال و نیم مسکن ساخته شود و در غیر اینصورت با مشکل روبرو می شوند.



منبع

قاسمی گفت: برنامه ما بر اساس دستور رییس جمهور این است که تا پایان شهریور ماه  سهم زمین چهار میلیون مسکن نهضت ملی مسکن را تعیین تکلیف کنیم و کار بزرگی است.

قاسمی افزود:  قرار براین است تا پایان شهریور ماه امسال مساله زمین را در کشور حل کنیم و یک و نیم میلیون واحد هم اکنون در تمام شهرهای کوچک و بزرگ‌ در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت مجله خبری راه و ساختمان، رستم قاسمی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگار دولت  درباره مسکن مهر گفت: ساخت مسکن مهر حدود ١٢ سال طول کشید و هنوز ٢٠٠ هزار از واحدهای آن باقی مانده است.

وی ادامه داد: از مهر ماه سال گذشته مرحله‌ی شناسایی نیازمندیهای ساخت مسکن آغاز شد و امروز یک و نیم میلیون واحد نهضت ملی مسکن در مراحل خاک برداری تا نازک کاری در دست اجرا است.

  تولید ناخالص داخلی در بخش مسکن بعد از سال‌ها رشد منفی به مثبت ۳.۸ رسید