قطار شهری و هوشمندسازی، در راه شهر جدید امیرکبیر

کریمی با بیان اینکه امیرکبیر در پهنه مرکزی کشور واقع شده و قرارگیری آن در کنار قم و اراک و خط راه آهن فرصت مغتنمی برای نقش آفرینی است، گفت: این شهر باید به شکل جمعی و با مشارکت همه دستگاه های دولتی مرتبط ساخته شود.

قطار شهری و هوشمندسازی، در راه شهر جدید امیرکبیر

امجد با بیان اینکه با توجه به پیشرفت پروژه ها، آورده متقاضی دریافت می شود، افزود: در مرحله اول ۴۰ میلیون تومان دریافت شده است و با توجه به پیشرفت پروژه بین ۴۰ تا ۸۰ میلیون تومان آورده دریافت می شود البته در برخی از پروژه ها بیش از ۳ مرحله پرداخت وجه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه آماده سازی اراضی محله سه و چهار به وسعت ۶۰ و ۷۰ هکتار در حال انجام است، گفت: خاکبرداری و تسطیح این اراضی به پیشرفت ۳۵ درصد رسیده است و عملیات بسترسازی برای ساخت ۲۵۰۰ واحد ویلایی با متراژ ۳۰۰ مترمربع در حال انجام است.

کریمی اضافه کرد: ۲۰۰ نفر به شکل انفرادی متقاضی دریافت زمین بوده اند که این افراد پس از عقد قرارداد تا سه ماه برای دریافت پروانه ساخت فرصت دارند. مهلت ساخت واحد نیز ۲ سال تعیین شده است و افراد می توانند از تسهیلات بلندمدت برای ساخت واحد ۳۰۰ متری خود که به شکل امانت ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، استفاده کنند.

کریمی افزود: در راستای قانون جوانی جمعیت نیز ۹۷ واحد به متقاضیان واگذار شده و دیگر متقاضیان مسکن پیرو قانون جوانی جمعیت نیز، به محله ۴ هدایت می شوند.

وی در خصوص راه اندازی قطار از شهر جدید امیرکبیر تا مهاجران گفت: فاز نخست مطالعات این پروژه انجام شد و حرکت های خوبی آغاز شده است که به جمعیت پذیری شهر امیرکبیر کمک شایانی خواهد داشت.

  اقدام جدید یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکا

کریمی روز گذشته، ۲۹ آبانماه در جریان اردوی راویان پیشرفت و بازدید اصحاب رسانه از پروژه های ساخت مسکن در شهر جدید امیرکبیر و شهر مهاجران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق طرح تفصیلی، شهر جدید امیرکبیر دارای ۱۶۰۰ هکتار پهنه شهری برای جمعیتی معادل ۱۰۰ هزار نفر است.

کریمی اظهار کرد: پروژه مسکن ملی اراک، ۸۱۰۰ واحدی است در حالی که تعداد متقاضیان در شهر مهاجران حدود ۴۰ هزار نفر است و هم اکنون حدود ۷۳۰۰ واحد در حال ساخت است، اما کار در دستگاه های خدمات رسان قدری کند پیش می رود. تا ۲۲ بهمن ماه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ واحد آماده بهره برداری است و باید تامین امکانات زیرساختی با سرعت بالا انجام شود.

وی با اشاره به اینکه این شهر طبق طرح مذکور به ۱۸ محله تقسیم بندی شده است، گفت: در حال حاضر محله دو با وسعت ۶۰ هکتار، برای ساخت ۹۰۰ واحد ویلایی به مساحت ۳۰۰ مترمربع به صورت کامل آماده سازی شده است و در حال حاضر سه پیمانکار ساخت واحدهای را آغاز کرده اند.

وی در خصوص روند ساخت تصفیه خانه فاضلاب این شهر اظهار کرد: برنامه این است که آب شرب و آبیاری فضای سبز در شهر امیرکبیر مجزا باشد و قطعا پساب بهترین گزینه برای آبیاری فضای سبز خواهد بود و در هر واحد مسکونی دو کنتور آب به عنوان شرب و آبیاری فضای سبز تعبیه می شود.

وی اضافه کرد: در شهر جدید امیرکبیر، برای ساخت ۴ هزار واحد مسکونی ۳ پیمانکار فعالیت دارند و پروژه ۱۵۰ واحدی، ۲۰۰ واحدی، ۱۰۱ واحدی و ۲۵۵ آنها به ترتیب ۲۲ درصد، ۷۰ درصد، ۲.۵ درصد و ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

  وزیر راه: ساخت کریدورهای ناتمام ریلی از ماه آینده آغاز می‌شود

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران بیان کرد: تامین و آماده سازی زمین در شهرهای جدید توسط این شرکت انجام می شود و تامین زیرساخت ها نیز باید توسط دستگاه های خدمات رسان دنبال شود، اما در شهر امیرکبیر ایجاد شبکه آب و فاضلاب تاکنون از محل منابع داخلی شرکت دنبال شده است.

میثم امجد مسئول نهضت ملی مسکن شهر جدید امیرکبیر و مهاجران نیز اظهار کرد: در شهر جدید امیرکبیر ۲۴ هزار و ۱۵۱ نفر و در مهاجران ۲۴ هزار و ۷۰۷ نفر برای نهضت ملی مسکن ثبت تقاضا شد که پس از بررسی استعلامات در شهر امیرکبیر ۴ هزار نفر و در مهاجران نیز ۲۶۰۰ نفر تایید شده اند.

وی گفت: قطعا ظرفیت ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید امیرکبیر وجود دارد، ولی برای ساخت ۲۰ هزار واحد باید طراحی لازم صورت گیرد و پیش از آن باید امکانات زیرساختی فراهم شود. در گام نخست زمین سه هزار واحد که باید در دولت سیزدهم اجرایی شود، تامین شده است.

وی گفت: در راستای هوشمندسازی شهر، توسعه فیبر نوری را خواهیم داشت و کار را در ابتدا از محله ۲ و ۶ آغاز می کنیم. تمام طراحی ها در این شهر همراه با پیوست هوشمندسازی انجام می شود.

کریمی با بیان اینکه فراخوان مناقصه خط انتقال پساب طی هفته جاری انجام خواهد شد و افزود: ظرفیت تصفیه خانه ۶۰۰ مترمکعب در ۲۴ ساعت است و این تصفیه خانه پاسخگوی هفت محله شهر جدید امیرکبیر خواهد بود.

وی اضافه کرد: تمامی واحدها یک طبقه هستند و ۳۰۰ متر مساحت (۱۰۰ متر بنا و ۲۰۰ متر حیاط) دارند.

  خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت شد؛ بذرپاش وزیر پیشنهادی راه

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402083021927/%D9%82%D8%B7%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%DA%A9%D8%A8%DB%8C%D8%B1

وی با اشاره به اینکه در قالب نهضت ملی مسکن ۲۰۰ نفر به شکل انفرادی تقاضای زمین داشتند، افزود: بازه زمانی ساخت واحدها، در پروژه های صنعتی ۱۸ ماه و برای باقی پروژه ها بالای ۲۴ ماه است.

امجد با بیان اینکه امیدواریم که در دهه فجر بیش از ۷۰ واحد مسکونی به بهره برداری برسد، افزود: پیش بینی می شود که تا پایان سال پروژه ۲۰۰ واحدی به بهره برداری برسد.

ایسنا/مرکزی عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: در راستای هوشمندسازی شهر امیرکبیر، توسعه فیبر نوری را خواهیم داشت و کار را در ابتدا از محله ۲ و ۶ آغاز می کنیم. تمام طراحی ها در این شهر همراه با پیوست هوشمندسازی انجام می شود.