قطار کربلا صبح امروز حرکت خود را از تهران آغاز کرد

مدیرعامل راه آهن پیشتر گفته بود: این قطار از تهران تا مرز شلمچه در داخل کشور سیر خواهد کرد و از مرز شلمچه تا بصره به طول ۳۰ کیلومتر، مسافران مسیر را با اتوبوس طی خواهند کرد و در بصره سوار قطار شده و تا کربلا ادامه مسیر می دهند.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان به مناسبت ایام اربعین و برای رفاه حال زائران، در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ شهریورماه، تعداد قطارهای تهران -کرمانشاه، تهران- خرمشهر و تهران- اهواز دو برابر خواهد شد، ضمن اینکه قطارهای اهواز تا خرمشهر نیز ادامه سیر خواهند داد. همچنین در این ایام شرکت راه آهن به طور ۲۴ ساعته، زائرین را از خرمشهر تا مرز شلمچه به طور رایگان جابجا خواهد کرد.



منبع

طبق تفاهم با مدیرعامل راه‌آهن عراق، مقرر شد به مدت ۳ ماه، هفته‌ای یک رام قطار از تهران تا کربلا سیر کند.

این قطار پس از حرکت در تهران و مسافرگیری در قم وارد شلمچه خواهد شد، پس از آن مسافران مسیر شلمچه تا بصره را با اتوبوس طی کرده و از بصره مجددا با قطار وارد کربلا خواهند شد.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز چهارشنبه ۹ شهریور، اولین قطار ترکیبی تهران _ کربلا حرکت خود را آغاز کرد. حرکت این قطار به صورت یک رام قطار  در هفته خواهد بود و اولین سیر خود را به صورت کاروانی انجام داد.

با توجه به اینکه این قطار در سه ماهه اول به صورت آزمایشی است، حرکت این قطار به صورت کاروانی و از طریق آژانس‌های مسافرتی منتخب مورد تایید انجام می شود.

  ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده ترانزیتی نفت گنبدکاووس مصوب شد