قطعه دوم آزاد راه تهران – شمال تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

شهرستان گردشگر پذیر کلاردشت با برخورداری از ۲۱ نقطه روستایی و یک نقطه شهری دستکم ۲۴ هزار نفر جمعیت ثابت دارد.



منبع

خادمی از وجود معارض معارض برای تملک اراضی و محدودیت زیست محیطی و منابع طبیعی به عنوان گره های کور در مسیر اجرای طرح های راهسازی در استان مازندران یاد کرد و خواستار رفع این موانع و سرعت بخشی در اجرای طرح های راهسازی شد.

وی تامین این میزان اعتبار با توجه به طرح های زیادی را که وزارت راه و شهرسازی در دست اجرا دارد ، سخت توصیف کرد و گفت که این وزارتخانه در حالی که مسئولیت سنگین ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را بر عهده گرفته است ، عملیات ساخت حدود سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر خطوط ریلی ، ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر آزاد راه ، ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی  و ۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه را در کشور در دست اجرا دارد که به سرانجام رساندن این طرح ها برای دولت هزینه هنگفتی در بر دارد.

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان ، خیرالله خادمی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح تعریض جاده کلاردشت – مرزن آباد افزود : در حال حاضر در این مسیر ۲۲ کیلومتری که حدفاصل شهرستانک تا منطقه سیاه بیشه را در بر می گیرد دستکم ۲ هزار نفر در ۸۰ جبهه کاری فعالیت دارند تا برنامه ریزی محقق شود ولی خط شمال به جنوب این قطعه سال آینده زیربار ترافیک خواهد رفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ساخت جاده از پایتخت به مازندران را بسیار هزینه بر توصیف کرد و توضیح داد : در حال حاضر پنج مسیر ارتباطی ملی از پایتخت به مازندران وجود دارد ولی اگر بخواهیم در این مسیرها یک خط اضافه کنیم بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

  مزایای اختصاص کالابرگ الکترونیکی به کارگران

در پایان این آیین عملیات اجرایی فاز نخست طرح چهار خطه و بهسازی محور کلاردشت – مرزن آباد به طول ۴.۸ کیلومتر و پیش بینی اعتباری بالغ بر ۱۱۲ میلیارد تومان از محل سفرهای استانی دولت به مازندران و اعتبارات ملی آغاز شد.

وی با اعلام این که از پارسال تاکنون حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای قطعه دوم آزاد راه هزینه شده است ، گفت که نیمی از این مبلغ را دولت تامین کرده است.

وی با اظهار این که در شرق ، غرب و مرکز مازندران تعداد زیادی کنارگذر در دست اجرا قرار دارد ، وعده داد : در امتداد پروژه چهار خطه کردن مسیر کلاردشت – مرزن آباد ، سعی می شود تا پروژه احداث کنارگذر جنوبی یعنی مسیر کلاردشت به عباس آباد نیز اجرایی شود چون این کنار گذر نقطه اتصال پایتخت کشور به غرب مازندران و حتی شرق گیلان است و نقش زیادی در کاهش با ترافیکی بویژه در زمان اوج سفرها در شهرهای غربی مازندران دارد.