مجله تخصصی معماری و ساختمان نشریه معماری و ساختمان | road-housing

امروزه دیگر سازه‌های بزرگ نمی‌توانند فقط توسط یک شخص خلق شوند بلکه افراد زیادی در طراحی آن نقش دارند. توسعه و ساخت طرح سازه لوله ای توسط فضل الرحمان خان در ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه یک دستاورد فنی محسوب می‌شود. بهرام شیردل از معمارانی است که به‌خاطر روابط بین‌المللی خوب توانسته پروژه‌هایی در کلاس جهانی طراحی کند. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به کتابخانه‌ اسکندریه مصر، موزه ملی اسکاتلند، میدان ژاک کارتیه کانادا، کتابخانه کانسای ژاپن، طراحی شهری مونترال در سال ۲۰۰۰، بازسازی شهری سمرقند ازبکستان و طرح شهر جدید چانگلیوی چین اشاره کرد. او در ۲۴ سالگی و پس از فارغ‌التحصیلی از رشته مجله خبری ساختمان دانشگاه تهران در مسابقه‌ای برای طراحی نمادی ایرانی اسلامی از «ایران مدرن» شرکت کرد. نتیجه‌ اولین کار دوران حرفه‌ای او بنای برج آزادی تهران است که به‌عنوان نمادی از ایران شناخته می‌شود.

  • چون هنر پست‌مدرن با هدف نقد عقلانیت مدرنیست و هجو اصالت کلاسیک‌ها شکل گرفته، تا می‌تواند از آثار آنها بهره می‌برد.
  • رونیکس، برندی بین‌المللی در زمینه فروش انواع ابزارآلات است که با تنوع محصولی بی‌نظیر، به متنوع‌ترین برند بازار ابزار ایران تبدیل شده‌است.
  • دلفریب، زیبا، برجسته، لوکس از ویژگی های بارز دکوراسیون داخلی فرانسوی بشمار می‌روند همچنین بکار بردن مبلمانی از جنس چوب با لبه هایی ابری شکل فضایی دل چسب خلق می‌کند.
  • گنبدها تقریبا در اشکالی مشابه هستند و همگی بر روی پایه ی استوانه ای قرار دارند.قرینگی از ساختمان های متقارن در این سبک استفاده شده است.
  • بلافاصله پس از جنگ جهانی اول، معماران پیشگام مدرن به دنبال ایجاد سبکی کاملاً جدید و مناسب برای نظم اجتماعی و اقتصادی جدید پس از جنگ بودند که بر تأمین نیازهای طبقات متوسط و کارگر متمرکز بود.
  طرح جدید برای خانه‌دار کردن کارگران و کارمندان

معماري سوالی درباره اشتیاق به ساخت سازه ها نیست؛ بلکه هنر ممکن هاست. معماری رویا و عمل است؛ زمانی که آرمان شهر با ابزار و امکانات مواجه میشود. در این ویدئو کوتاه به ابعاد مخلتلف معماری و سوال شغل معماری چیست پاسخ داده شده است؛ اینکه یک معمار با چه فعالیت هایی درگیر است، با چه مخاطبانی روبرو است و به چه مهارت های ضروری نیاز دارد. ساختمان‌ها همچنین باید بتوانند به خوبی پیر شوند، خود را با شرایط متغیر وفق دهند و انعطاف‌پذیری لازم برای استفاده‌های مختلف را داشته باشند. آنها همچنین باید از نظر مصالحِ مورد استفاده در حین ساخت و منابعِ انرژی مورد نیاز برای عملکرد، پایدار ساخته شوند.

مهندسی معماری چیست؟

به‌منظور شناخت نحوه پیدایش یک بافت مسکونی خودانگیخته، محدوده‌ای از بافت میانی شهر گرگان انتخاب‌شده و کوشش شده تمام رویدادهای مؤثر بر شکل‌گیری ریختِ شهریِ از 1300 تا 1350 ه.ش. طرح این مقاله مبتنی بر رویکرد کیفی و ترکیب روش نظریه زمینه‌ای با خوانش سیستماتیک و روش ریخت‌شناسیِ تطبیقیِ درزمان است. بدین ترتیب که داده‌ها هم از درون مصاحبه‌های ساختاریافته و هم به کمک تکنیک آنالیز توسعه‌ای ریخت‌شناسی استخراج شده‌اند تا فقدان داده‌های مکتوب با استحصال داده‌های شفاهی از آگاهی ساکنان اولیه بافت جبران گردد.

http://arianarchitects.ir

برخی از پیچ‌‌ها (هنگام کار با ابزار نجاری) به سوراخکاری برای ورود به سطح نیازی ندارند که می‌توان آن‌ها را از روی نمای بیرونی و … اینورتر جوشکاری چیست؟ این ابزار نسل جدید دستگاه جوش است و با وجود وزن سبک و کیفیت بالایی که در جوش دارد، در بسیاری از … همانطور که می دانید امروزه استفاده از ابزارآلات مختلف در هر خانه و صنعتی به چشم می خورد. از قدیمی‌ترین و پراستفاده‌ترین ابزاری که هم کاربرد عمومی و هم صنعتی دارد، می‌توان به فازمتر اشاره کرد. معمولاً قبل از اجرای هر پروژه ساختمانی، اعم از ساخت یا تغییر به فرآیند تخریب نیاز داریم.

  تغییر موازنه در بازار مسکن به نفع خریداران

معرفی کامل رشته مامایی + بازار کار و درآمد

در تمام این محدودیت ها، یک معمار تنها ۱۵ درصد آزادی دارد تا هنر خود را ارائه دهد. در مرحله مستندسازی، مسئولیت‌ها عبارتند از ثبت طرح روی کاغذ، تولید نقشه‌های دقیق و استفاده از نرم‌افزار های متفاوت برای امکان‌سنجی طرح است. این مرحله می‌تواند شامل بازنگری و ترسیم مجدد باشد تا تغییرات را بر اساس الزامات، بودجه و مقررات مشتری در بر گیرد. پس از تکمیل اسناد طراحی، مجموعه‌ی دومی از اسناد وجود دارد که باید تولید شوند.