مدیرعامل سازمان بنادر : روند صادرات در بندر اروندکنار آبادان مناسب نیست

وی وضعیت بندر چوئبده آبادان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: سرعت فعالیت تجاری در بندر چوئبده وضعیت خوبی دارد اما نیاز است این سرعت افزایش یابد.

وی اظهار داشت: دولت و مجلس از صادرات غیرنفتی از بنادر کشور حمایت می‌کنند  و با پیگیری‌های انجام شده به منظور رونق صادرات، تردد شناورها و تاجران در بنادر تسهیل خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با انتقاد از عدم فعالیت بازارچه مرزی اروندکنار گفت: محل  بازارچه متعلق به سازمان بنادر است و از مجموعه استانداری خوزستان انتظار می‌رود روند فعالیت این بازارچه را تسریع بخشد در غیر اینصورت برای نگهداری کالا تحویل بندر شود.

وی با اشاره به مشکلات چراغ‌های دریایی در چوئبده گفت: بزودی نصب این چراغ‌ها در بندر چوئبده اجرایی خواهد شد تا تردد امین دریایی در آن تسهیل یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر ور دریانوردی به مشکل سوخت شناورهای تجاری در بنادر سه گانه آبادان اشاره کرد و گفت: از سوی دولت تسهیلاتی برای صادرات مواد غذایی اعطا خواهد شد تا میزان صادرات در بنادر افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانودری کشور صبح روز چهارشنبه وارد استان خوزستان شد و از بنادر خرمشهر، آبادان، اروندکنار و چوئبده بازدید کرد.



منبع

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان علی اکبر صفایی چهارشنبه در بازدید از بنادر سه گانه آبادان بیان کرد:وضعیت ظاهری بندر اروندکنار نامطلوب است و تلاش می شود با احداث اسکله جدید طرح جامع بندر اروندکنار ،وضعیت ظاهری این بندر ارتقا یابد.

صفایی در خصوص تسهیل تجارت در بندر اروندکنار گفت: فرآیند صادرارت، واردات، تخیله و بارگیری این بندر بررسی می شود و مشکلاتی که در استان خوزستان قابل حل نیست از مرکز پیگیری خواهد شد تا با سود بازرگانی رشد تجاری در این بندر صورت گیرد.

  ۴.۵ میلیون نفر ظرف دو سال دوره‌ مهارتی دیدند

مدیرعامل سازمان بنادر کشور در خصوص لایروبی بندر چوئبده گفت: کارشناسان بنادر در استان خوزستان نوع لایروبی این بندر را بررسی خواهند کرد و ابعاد آن اعلام خواهد شد تا پس از عملیات لایروبی ظرفیت ورودی شناورها در بندر چوئبده افزایش یابد.

صفایی خواستار تسریع در روند احداث اسکله بندر چوئبده شد و گفت: محوطه سازی و ساخت انبار در این بندر جز اولویت‌هاست و تا مهرماه جاری  انبار و سیستم اطفا حریق در این اسکله به بهره برداری خواهد رسید.