مدیرکل استاندارد قم: ۲۸۳ بالابر تاییدیه‌ استاندارد ندارند

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، مجید آوری فرد روز شنبه در نخستین جلسه شورای استاندارد قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: در استان یکهزار و ۴۵۵ گواهی بالابر صادر شده که ۸۶۹ مورد گواهی اولیه و ۵۷۶ مورد نیز ادواری است.

مدیرکل استاندارد قم تصریح کرد: در حوزه اقامتی و بیمارستان‌ها به ترتیب ۷۴ درصد و ۶۲ درصد کار استانداردسازی انجام، و بیمارستان‌های دولتی نیز تقریبا مشکلی ندارند.

آوری فرد همچنین با اشاره به آنالیز این تعداد بالابر افزود: ۱۹۸ بالابر در حوزه اداری، ۱۹۶ مورد اقامتی، ۱۳۰ مورد در بیمارستان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی، ۲۱۸ مورد نیز در مجتمع‌های تجاری و تفریحی، ۱۹۱ بالابر هم در دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز علمی و ۱۲ مورد هم در مسجد جمکران و حرم حضرت معصومه می‌باشد.

وی اضافه کرد: ۲۰۵ بالابر، تاییدیه اولیه دارند، اما ادواری را نگرفتند.

وی گفت: در مجموع ۹۴۵ بالابر در حوزه عمومی شناسایی شده است.

مدیرکل استاندارد قم در ادامه خاطرنشان کرد: تا پایان سه‌ماهه نخست سال جاری، در اماکن عمومی استان، ۴۰۳ بالابر دارای تاییدهای اولیه و ادواری بوده‌اند.

جایگاه سوخت به کپسول‌های غیر استاندارد خدمات ندهند

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ تعداد ۱۴۵ گواهی بالابر معتبر در قم داشتیم، در بانک اطلاعاتی بالابر این استان فقط ۷۱۰ بالابر بود که به ۹۴۵ بالابر رسیده است.

وی گفت: در حوزه‌های دولتی، شهرداری، بانک‌ها و مراکز انتظامی و قضایی ۷۰ درصد استانداردسازی را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: مشکل بیشتر در شهرداری، بانک‌ها، مراکز انتظامی و قضایی است که ۵۰ درصد کار انجام و فقط تاییدیه صادر نشده است، جلسه‌های مکرری با دستگاه‌ها گذاشتیم، با شرکت‌ها تفاهم و و بازرسی به عمل آوردیم، در مجموع ۶۴ درصد استانداردسازی را پیش برده‌ایم.

  بارش باران و برف و وزش باد شدید طی امروز در شرق کشور

علیرضا نصیری افزود: گازی که داخل جایگاه‌های سی‌.ان.جی وجود دارد، گاز طبیعی فشرده شده است.

وی با اشاره به وجود ۴۴ شرکت طراحی و مونتاژ بالابر که زیر مجموعه سازمان صمت استان است گفت: پنج شرکت بازرسی نیز داریم که شرکت‌های سازنده کار طراحی را انجام، بازرسان هم تایید و در نهایت پروانه صادر می‌شود.

نصیری بیان کرد: چون خودروها از کپسول‌های غیراستاندارد استفاده می‌کنند، احتمال وقوع حوادث ناگوار وجود دارد که باید با توجه جدی به بحث استاندارد، از این وقایع جلوگیری کنیم./



منبع

مدیرعامل شرکت گاز قم نیز در این جلسه گفت: جایگاه‌های عرضه سی.ان‌.جی یا گاز مایع به خودروهایی که کپسول‌های غیراستاندارد دارند نباید خدمات بدهند.

این مسئول با یادآوری اینکه در حوزه‌های دولتی، نظامی، انتظامی، نظارتی، دانشگاه‌ها و سایر مراکز مختلف دیگر ۲۸۳ بالابر در استان وجود دارد که فاقد هر گونه تاییدیه است گفت: این تعداد ۳۰ درصد از بالابرهای عمومی است، ۵۴ بالابر نیز هیدرولیک هستند که عدم شمول دارند.

وی افزود: گاز طبیعی که در خانه‌ها استفاده می‌شود در حد یک چهارم پوند است، اما گازی که داخل کپسول می‌رود و در خودرو پشت سر راننده قرار می‌گیرد سه هزار پوند ظرفیت پیدا می‌کند.