مرتضوی: طرح ریلی رشت- آستارا با تامین منابع تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

مرتضوی ادامه داد: این تعهدات به طور عمده در حوزه مسکن و گاز رسانی به خانه مددجویان و تسهیلات برای اشتغال بود که منابعی از سوی دستگاه های اجرایی و بانک های عامل پیش بینی شده و در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است.

وی افزود: در تلاش هستیم تا دیگر طرح های ریلی کشور را که از پیشرفت فیزیکی بالا برخوردار هستند تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

 کمیته امداد به  ٩٨ درصد از تعهدات خود عمل کرد

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، فعال کردن کریدور شمال – جنوب با هدف توسعه تجارت با همسایگان از برنامه های دولت سیزدهم بوده است که به گفته معاون حمل‌و نقل وزیر راه برای تکمیل آن نیاز است راه آهن رشت – آستارا هرچه سریعتر تکمیل شود؛ در این ارتباط قرار است با سرمایه گذاری روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران این حلقه مفقوده کامل و به شبکه ریلی ایران به جمهوری آذربایجان متصل شود.

سید صولت مرتضوی روز دوشنبه در حاشیه نخستین نشست پیگیری طرح‌های ریلی کشور که با حضور ٢٣ استاندار در ساختمان کوثر برگزار شد، در گفت و گو با مجله خبری راه و ساختمان اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهم ریلی کشور راه‌آهن رشت – آستارا است که برای تکمیل این طرح منابع لازم تامین می شود و امیدواریم تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: موضوع دیگر این نشست را بررسی در پاسخ به نامه‌ها بود که خوشبختانه تعداد قابل توجهی از نامه‌های سفر رییس جمهور که بیشتر نیازهای اولیه و ضروری بود هم تامین منابع شد و هم کمیته امداد تخصیص خوبی در این زمینه داشت. همچنین بقیه منابع تأمین و قرار شد در یک زمان مشخص پرداخت شود.

  فیلم| افتتاح مدرن‌ترین فرودگاه کشور در کیش



منبع

سرپرست نهاد ریاست جمهوری درباره نشست اخیر در کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز به مجله خبری راه و ساختمان گفت: این نشست درباره مصوبات سفر رییس جمهور بود که بخشی از آن طرح‌هایی است که در تعهد کمیته امداد و با تامین منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام می شود که خوشبختانه این طرح ها پیشرفت بسیار قابل توجهی داشتند و کمیته امداد توانسته حدود ٩٨ درصد از تعهدات خود عملی کند.