مرکز معماری آموزش معماری معماری آنلاین مرکز معماری اسلامی | road-housing

معماری در لغت به معنای علم بنائی و آباد سازی آمده و معمار به معنای بسیار عمارت کننده و کسی است که در آبادانی جهان می کوشد. دگرگونی ارزش‌ها، آداب فکری و زیستی و تغییر رابطه انسان با جهان و طبیعت، مخدوش شدن انسجام دیرینه کالبدی، اجتماعی و فرهنگی از جمله چالش‌های شهرهای ایرانی در دوران معاصر است که فراموشی خاطرات جمعی و دگرگونی مفهوم شهر را در پی داشته است. هدف از نوشتار حاضر، مطالعه آستانه بهینه دگرگونی، پیوستگی و پایایی در راستای حفاظت از مفهوم شهر و خاطره جمعی در مرکز تاریخی تهران است. پژوهش، از روش کیفی و راهبرد پدیدارشناسانه (پدیدارشناسی توصیفی) استفاده می­‌کند. نتایج این پژوهش، علاوه بر گونه­‌بندی خاطرات جمعی (خاطرات خانه و محله، خاطرات فرهنگی-اجتماعی، مذهبی، ملی-سیاسی، طبیعی و شهری)، صور‌ت‌­بندی نظری مفاهیم «دگرگونی»، «پیوستگی» و «پایایی» را در بر می­گیرد. صورت­بندی نظری مفهوم دگرگونی در مرکز تاریخی تهران، حکایت از چهار سندروم یا نشانگان «دگرگونی متداوم»، «ترک محله پدری»، «آشیانه­ خالی» و «فراموشی متداوم» دارد.

http://arianarchitects.irبا وجود اینکه اکثر افراد ترجیح می دهند در حرفه خود از … معادن سنگ نیز به عنوان یکی از ارزش های با اهمیت و اقتصادی در جهان مطرح … پیچ‌گوشتی برقی نام ابزاری است شبیه به دریل که برای باز یا بسته کردن پیچ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملکرد آن شبیه به پیچ … کارواش های صنعتی که به واترجت نیز معروف هستند، به عنوان یک دستگاه تخصصی و مکانیزه، کاربردهای گسترده ای دارند. کارواش صنعتی از تجهیزات نظافتی پر کاربرد در صنعت است که به وسیله فشار بالای آب باعث از بین رفتن جرم و آلودگی ها از … همواره برای شست و شو و نظافت نیازمند به مجموعه ای از اقلام و تجهیزاتی هستیم که این تجهیزات برای راحتی و سهولت کاربر استفاده …

  ستادهای بازرسازی مناطق آسیب دیده در ۲۲ نقطه کشور فعال است

دانشنامه آزاد فارسی

از بالا بردن ارتفاع ساختمان‌ها تا ندادن دستمزد پیمانکاران، ترامپ همواره به حرفه‌ی معماری بی‌احترامی کرده‌است. داشتن سرپناه همیشه از اولین و مهم ترین نیاز های بشر بوده و هست . اولین تمدن های بشری نیز با تصمیم انسان به پایان دادن کوچ نشینی و پیدا کردن مهارت ساخت سکونت گاه ها شکل گرفت. امیدواریم در این مقاله توضیحات مفیدی در مورد رشته معماری برای شما ارائه داده باشیم. زبان انگلیسی در حد خوب به صورتی که بتوان به رفرنس ها و منابع اطلاعاتی معماری به زبان انگلیسی دسترسی داشت و آن‌ها را مطالعه کرد. تراز لیزری یکی از وسیله‌های کاربردی در زمینه فعالیت‌های عمرانی و صنعت ساخت‌ و‌ ساز است.

نشست بررسی نقش، جایگاه و امکان سنجی تشکل‌های غیر دولتی و مردم نهاد و مشارکت عمومی در تحقق طرح‌های توسعه و عمران

با استفاده از تحلیل‌های مورد نظر، بازشویی طراحی شد که می‌تواند در حین عبور جریان هوا، مانع ورود آلودگی صوتی به درون ساختمان شود. آزمایشات نشان داد که بازشو مورد نظر باعث کاهش شدت صوت جریان هوای ورودی به بنا تا ۱۰ دسی بل می‌شود. شنوایی در انسان حسی است که در انتخاب ورودی‌ها نقشی ندارد و ناخود آگاه در برابر صداها قرار می‌گیرد. محیط زندگی انسان، سرشار از این اصوات است و منابع مختلفی به ازدیاد آن کمک می‌نمایند که در هر محیطی بسته به موقعیت انسان، تعریف حداکثری برای میزان بار وارده صوتی به گوش انسان تعریف می‌شود. مساجد به عنوان عملکردی خاص در زمینه آکوستیک نیازمند رفتارهای چندگانه در این حوزه‌اند.

  • طراحی شهری فعالیتی است بین‌رشته‌ای و همین‌طور گروهی که شامل مراحل مختلف مسئله گشایی و راه‌حل‌هایی که هدفشان نظم‌بخشی کالبدی پهنه‌ی عمومی شهر به‌طوری‌که باعث پیشرفت چگونگی کارکرد زیست محیط و تجربه‌ی زیباشناختی و مکان‌های شهری است.
  • سیم چین یکی از ابزارآلات دستی است که بیشتر در برق‌کاری و امور الکتریکی کاربرد دارد.
  • پنجره‌ها و مبلمان با زمینه رنگ و سایز متوسط در مبلمان و پنجره‌هایی با سایز بزرگ شاهد آن هستیم که رنگ آن‌ها با یکدیگر مخلوط می‌شود و از لحاظ اثرگذاری بر محیط غالب خواهند شد.
  • شاید بتوان عواملی همچون رنسانس و ظهور افکاری امانیستی را پیش‌زمینه پیدایش معماری مدرن در اواخر سده نوزدهم میلادی دانست.
  • در میان اره‌های مختلف نوعی اره وجود دارد که با شکل و شمایلی متفاوت از اره‌های معمولی، برای برش، مناسب سازی شده و ساختار آن …
  قیمت بلیت قطار افزایش نمی‌یابد/ ۲۰۰ واگن مسافری نیاز داریم

ساخت حصار چوبی برای باغچه می‌تواند تجربه هیجان‌انگیزی برای عاشقان باغبانی و ابزارآلات باشد. از جمله مزایای حصار و نرده چوبی می‌توان به قیمت ارزان … ابزارآلات کاربردی مجله خبری ساختمان را می توان به مجموعه ای از ابزارها نسبت داد که تأثیر بسزایی در رفع مشکلات در حوزه های مختلف دارند. دیوار چینی از موارد به نظر ساده در تکمیل پروژه ساختمانی است.

خانه محله جلفا