مرکز معماری آموزش معماری معماری آنلاین مرکز معماری اسلامی | road-housing

جیک بارتون، طراح، در این سخنرانی برخی از چیدمان‌های موزه ۱۱ سپتامبر و چند پروژه دیگر مانند لشکر داستان‌ها را معرفی می‌کند که از طریق ظرفیت‌های نرم‌افزاری و چندرسانه‌ای تماشاگر را به صورت فعالانه درگیر می‌کنند. بارتون نشان می‌دهد چطور از طریق این شیوه طراحی تعاملی حتی می‌توان کاربر را به مشارکت گرفت و محتوای موزه یا یک پروژه تاریخ شفاهی را با داستان‌های مردم عادی تکمیل کرد. پیش از آنکه در نقش استیک فروش، مُبلغ فحش، پیشکسوت در استفاده از کرم‌های برنزه‌کننده، و رئیس جمهور معروف شود، ترامپ غول معاملات ملکی بود؛ ولی نه از نوع محترم‌شان.

نظر در “تاریخچه و سبک‌های معماری مدرن”

نقطه عطف ماجرای حرکت معماری، در حقیقت یک رنسانس بزرگ بود که هنر معماری از کلاسیک به مدرن تغییر جهت و محتوا یافت. یکی از مهم‌ترین اصول معماری مدرن سادگی در طراحی و اجرای فرم و نما است. مصرف بهینه انرژی، یکی دیگر از نکات مهمی محسوب می‌شود که در معماری مدرن به آن توجه ویژه‌ای شده است. در معماری مدرن عملکرد اساس و پایه فرم بود از این رو عملکرد از اولویت قابل توجهی برخوردار بود. شاید بتوان عواملی همچون رنسانس و ظهور افکاری امانیستی را پیش‌زمینه پیدایش معماری مدرن در اواخر سده نوزدهم میلادی دانست. شبکه صدای بین‌المللی و ۲۴ ساعته IVOAA (فارسی) در موضوعات تخصصی شهر- معماری و هنر و زیر نظر IVOAA بین المللی () ارائه می‌گردد.

http://arianarchitects.ir

اما فلسفه مدرنیسم همچنان موضوع غالب در مباحث مجله خبری ساختمان محسوب می‌شود. شکل‌های ساده هندسی مثل مکعب، هرم و استوانه را با رنگ و نورهای متضاد ترکیب می‌کند. چون مینیمال در طراحی و اجرا، احساسی به شکل، بودن در نمای باز و پلان آزاد و به انسان دست می‌دهد. خلق فرم‌ها و طراحی سازه‌های جدید، استفاده از فلز و به کارگیری تزئینات جدید استوار است. مشخصات فردی ، رشته و مقطع تحصیلی ، سوابق هنری و اجرایی ( در صورت وجود ) ، زمینه های علاقمندی . در دوره مورد نظر پیش ثبت نام کنید ، زمان شروع دوره از طریق تماس تلفنی اطلاع رسانی می شود .

  • شاید اهمیت دادن به کیفیت هوایی که تنفس میکنیم جزو اولویت های روزمره نباشد، اما اگر در شهرهای شلوغ و آلوده زندگی میکنید، باید فکری …
  • اتصالات یا دائمی هستند یا موقت در نتیجه اهمیت فراوانی دارد تا متناسب با نیازمان سراغ وسیله و ابزار مناسب برای متصل کردن قطعات در …
  • ممکن است در یک سوئیت کوچک به تنهایی زندگی کنید، با خانواده در یک آپارتمان ساکن شوید و یا یک ویلای بزرگ در حومه شهر …
  • انجام تعمیرات کوچک در خانه برای بسیاری از ما امری سخت و پیچیده است اما اگر بدانیم از کدام ابزار برای انجام چه کاری استفاده …
  • معماري دانش و هنری است که ساختمان ها و شهر های ما را با شیوه زندگی که داریم متناسب می کند، راهی برای تجلی جامعه در دنیای فیزیکی است.
  تخصیص ارز مسافرتی در فرودگاه امام به روال عادی در جریان است+ فیلم

یکی دیگر از شاخه های رشته معماری، گرایش بازسازی پس از سانحه است. احتمال رخداد سانحه و بلاهای طبیعی و وارد شدن خسارت به ساخت‌وساز در اکثر مواقع وجود دارد. این گرایش سعی می‌کند به ارائه راه‌حل‌هایی که می‌توان از آن‌ها در مقابله با چنین حوادث و سوانحی، قبل از وقوع یا در خلال رخ دادن حوادث، بپردازد و اثر تخریب‌کنندگی این حادثه‌ها را کم کند. معماری هنر و فن طراحی و ساختن بناها، فضاهای شهری و دیگر فضاهای درونی و بیرونی برای پاسخ هم آهنگ به نیازهای کارکردی و زیباشناسانه است. در این بخش به معرفی آثار منتخب معماران ایرانی طراحی و ساخته شده در داخل و خارج از ایران می پردازیم.

«قطع برق» و «افزایش اجاره» چه ارتباطی به هم دارند؟

معماری، هنر و فن طراحی و ساختن بناها، فضاهای شهری و دیگر فضاهای درونی و بیرونی برای پاسخ هماهنگ به نیازهای کارکردی و زیباشناسانه است. خلق فضاهای با خلوص بصری در معماری از عمده فعالیت های معماران است. رشته مهندسی عمران دارای سه بعد طراحی، محاسبه و اجرا است. عده‌ای از مهندسان جذب کارهای اجرایی می‌شوند که در این صورت باید ضمن برخورداری از توانایی کافی جهت فعالیت در کارگاه‌های داخل و خارج از شهر، برای برنامه‌ریزی و سروکار داشتن با اقشار مختلف مردم آماده باشند. فعالیت در کارگاه‌ها می‌تواند در دو بخش کلی سایت و دفتر باشد. برخی نیز به فعالیت طراحی می‌پردازند که این عده نیز باید ضمن داشتن آمادگی جهت انجام کارهای محاسباتی، از ریاضیات قوی، صبر و حوصله بسیار و قدرت تجزیه و تحلیل بالا برخوردار باشند .

  کاهش ۲.۷ درصدی تردد در محورهای برون‌شهری نسبت به روز قبل

دروس دانشگاهی رشته مهندسی معماری تا چه میزان نیازهای بازار کار را پاسخگو هستند؟