مسیر راه‌آهن مشهد – یزد بازگشایی شد

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و در مسیر ارتباطی چند استان از جمله یزد به مشهد مقدس قرار دارد.



منبع

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۸۶ مصدوم این حادثه به بیمارستان طبس منتقل شدند و براساس آخرین آمار ۲۲ نفر جان باختند.

حوالی ساعت ۵:۲۲ بامداد چهارشنبه ۱۸ خرداد هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد – ریزو در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که کنار خط بود، چند واگن آن از خط خارج شد.

ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هم دیروز با حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی در طبس برگزار شد.

وی اظهار داشت: بعد از بازدیدهای روز گذشته از وضعیت راه‌آهن و واگن های واژگون شده قطار، راهکارهای لازم برای پاکسازی و بهسازی مسیر در محل حادثه و نیز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی برگزار شد، ارائه شد.

جواد قناعت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان در طبس افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و تاکیدی که بر شتاب‌بخشی به روند پاکسازی محور حادثه شد، خوشبختانه بنا به گزارش مدیرکل راه‌آهن شرق، این مسیر در حال حاضر باز شده است.

علت حادثه ریلی قطار مشهد – یزد توسط کمیسیون عالی به‌عنوان مرجع رسمی بررسی سوانح ریلی، در حال بررسی است و پس از جمع‌بندی، نتیجه اعلام خواهد شد.

وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی ظهر چهارشنبه برای بررسی حادثه خروج قطار مسافری از ریل در محل حادثه حضور یافتند و سپس برای بررسی روند درمان مصدومان در بیمارستان طبس حاضر شدند.

  حاجی‌دلیگانی: دستمزد کارگران طبق نرخ واقعی تورم تعیین شود
استاندار خراسان جنوبی گفت: عملیات پاکسازی محور و جابه‌جایی واگن‌های آسیب‌دیده از مسیر بلافاصله بعد از انتقال مسافران، مصدومان و اجساد آغاز شد و این مسیر اکنون آماده پذیرش قطار است.

این قطار ۱۱ واگن و ۳۸۲ مسافر داشته است.