مشکل مسکن قشر محروم قلعه‌گنج هنوز حل نشده است

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان بسیاری از زمین های مسکونی در محله های گلدشت و سرتک قلعه گنج که قرار بوده برای ساخت مسکن اقشار آسیب پذیر زیرپوشش کمیته امداد یا بهزیستی واگذار شود جزو زمین های ملی هستند و مقرر بود که این مشکل حل شود اما هنوز باقی است.

به گفته وی صدور پروانه ساخت رایگان برای مددجویان کمیته امداد نیز نیاز به موافقت شورای شهر قلعه گنج دارد.

این درحالی است که مسئولان محلی می گویند تاکنون چند جلسه با حضور مسئولان متولی برگزار شده و اهالی منتظر نتیجه هستند؛ پیگیری مجله خبری راه و ساختمان هم نشان می دهد که مانعی نباید بر سر راه وجود داشته باشد، گویا مدیران شهری هم نظر مساعد دارند ولی ذینفعان معتقدند که تاکنون مشکل حل نشده است و متولیان باید در کار تسریع کنند.

پای صحبت رییس کمیته امداد شهرستان

به گفته وی ۶۵ نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد قلعه گنج متقاضی دریافت تسهیلات مسکن مددجویی هستند.

مدیران شهری نیز در این زمینه خبرهایی که می دهند نویدبخش و خوشحال کننده برای قشر مددجو در شهر قلعه گنج است؛ عمران حیدری رییس شورای اسلامی شهر قلعه گنج نیز به خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان گفت: طی جلسه اخیر شورا مصوب شد تمامی عوارض ساختمانی و صدور پروانه ساخت برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و مددجویان بهزیستی که برای نخستین بار از طرح مسکن استفاده می کنند از سوی شهرداری قلعه گنج به صورت رایگان و بدون پرداخت وجه پرداخت شود.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود مشکل مسکن ۵۰ نفر از مددجویان فاقد مسکن در محدوده مذکور در سال جاری حل شود.

  رشد ۵۷ درصد ترانزیت و ۴۷ درصدی حمل و نقل ریلی بین ایران و آذربایجان

وی اضافه کرد: اراضی مسکونی درنظر گرفته شده برای این اهالی در محله های سرتک و گلدشت شهر قلعه گنج در محدوده اراضی اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن قرار دارد و نیاز به اخذ مجوز از دستگاه های مذکور است.

وی بیان کرد: این مسئولان در روزهای آینده نظر و موافقت خود را در این خصوص اعلام خواهند کرد و شهرداری قلعه گنج پس از مصوبه شورا ملزم به صدور پروانه ساخت مددجویان خواهد بود.

مسئولان متولی از جمله اداره راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، کمیته امداد و شهرداری باید این مشکل را در تعامل و هماهنگی مشترک حل کنند.

رییس کمیته امداد قلعه گنج افزود: همچنین در جلسه ای با حضور اعضای شورای اسلامی مقرر شد مطابق مصوبه مجلس صدور پروانه ساخت برای مددجویان کمیته امداد به صورت کاملا رایگان از سوی شهرداری انجام گیرد که رییس و اعضا شورای اسلامی شهر قول مساعد برای همکاری و هماهنگی حل مشکل مددجویان دادند.

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی که چندی پیش برای افتتاح چند طرح عمرانی به جنوب کرمان سفر کرده بود وعده تعیین تکلیف زمین های گلدشت و سرتک را داده و گفته بود: در یک مسیر قانونی مسائل پیگیری می شود و همکارانم در سازمان ملی زمین و مسکن زودتر این دغدغه مردم قلعه گنج و جنوب کرمان را حل خواهند کرد.

محبی اظهار داشت: در جلسات مشترک با متولیان مقرر شد هماهنگی و مساعدت لازم برای رفع مشکل زمین های مسکونی مددجویان کمیته امداد قلعه گنج انجام گیرد.

حسین محبی رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) قلعه گنج گفت: مساله و مشکل زمین های مسکن مددجویان در محله های سرتک و گلدشت همچنان در حال پیگیری است و امیدواریم با همکاری و هماهنگی فرمانداری و مدیران دیگر ادارات مربوطه رفع شود.

  پیگیری موضوعات مشترک حوزه حمل‌ونقل با استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی ترافیک

محبی افزود: در طرح جدید مسکن مددجویی پرداخت تسهیلات مسکن به مددجویان کمیته امداد قلعه گنج ۳۰۰ میلیون تومان است که  مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان آن به صورت تسهیلات ارزان قیمت و زنجیره ای  و ۱۰۰ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض از سوی کمیته امداد پرداخت می شود.

شهرستان محروم قلعه گنج در ۴۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.



منبع

خبر خوب شورا