معاون وزیر راه: دولت در اجرای پروژه‌های با اهمیت برای مردم اهتمام جدی دارد

 همزمان با پنجمین روز از گرامیداشت هفته دولت عملیات اجرایی پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ شهرستان گناوه با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، احمد محمدی زاده استاندار بوشهر، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

عبدالکریم جمیری افزود: پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ در سنوات قبل باید اجرا می‌شد ولی این مهم با وجود تلاش‌های انجام شده محقق نشد. 

معاون وزیر راه: دولت در اجرای پروژه‌های با اهمیت برای مردم اهتمام جدی دارد

محمد هادی رستمیان افزود: افزایش عمق کانال دسترسی بندر ریگ مطالبه دیرینه و جدی مردم بندر ریگ است که باید با همت مجموعه سازمان و بنادر و دریانوردی در موعد مقرر اجرایی شود.

صفایی گفت: وزیر راه و شهرسازی اهتمام ویژه‌ای به اجرای پروژه‌های بنادر استان بوشهر دارد که در این راستا بازدیدهای مستمری از بنادر این استان صورت گرفته است.

حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش افزود: بندر ریگ تاریخی باشکوه در عرصه مبارزه با استعمار است و در هشت سال دفاع مقدس نیز اولین شهید شهرستان گناوه از بندر ریگ بوده است.

وی بیان کرد: پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ پروژه‌ای ارزشمند است که انتظار داریم در کمترین زمان ممکن افتتاح شود و بازوی بندر نیز به عنوان یکی از مطالبات جدی ساحل‌نشینان هر چه زودتر عملیاتی شود.

 پروژه عملیات اجرایی لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ با ۷۵ میلیارد تومان اعتبار و ۳۳۰ هزار مترمکعب حجم لایروبی در مدت پنج ماه اجرا خواهد شد.

براساس برنامه ریزی انجام شده امسال عملیات اجرایی موج شکن اسکله بندر ریگ به ظرفیت سه هزار و ۱۵۰ متر مربع آغاز می‌شود.

  در روزهای آینده ساخت راه‌آهن رشت - آستارا شروع می‌شود
وی بیان کرد: در قالب پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ در هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی مقرر شد که موج شکن و سایر پروژه‌های تکمیلی آن  محقق شود و  این روند برای گناوه و دیلم به عنوان سایر بنادر شمالی استان بوشهر نیز پیش خواهد رفت.

امام جمعه بندر ریگ گفت: این بندر نامش به بلندای تاریخ است که با دریا و دریانوردی گره‌ خورده است.

وی اظهارداشت: بحث دولت مردمی و ایران قوی، اصلی است که همگان آن را دنبال می‌کنند و پروژه لایروبی بندرریگ یکی از مصادیق آشکار آن است.

وی اظهارداشت: با تاخیرهای صورت گرفته در پروژه طی سال های قبل، انتظار داریم در راستای توسعه اقتصادی شمال این استان و بویژه بندر ریگ پروژه لایروبی کانال دسترسی این بندر با سرعت و شتای مناسب پیش برود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی  با گرامیداشت هفته دولت، گفت:  مزین شدن هفته دولت به نام شهیدان رجایی و باهنر  بدین معنا است که  دولتمردان از این دو شهید به عنوان نماد خدمت به مردم، الگو بگیرند.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، علی اکبر صفایی روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی لایروبی کانال دسترسی (خور) بندرریگ افزود: رئیس جمهور در سفر به استان بوشهر تاکیدهای ویژه‌ای بر پروژه‌های بنادر این استان داشتند که در این راستا پروژه‌های ارزشمندی تعریف شده است.

 برنامه توسعه بندر ریگ در سه بازه زمانی پنج ساله اجرایی می‌شود که از جمله پروژه‌های شاخص آن می‌توان به احداث اسکله ۱۵۰ متری، بازوی موج شکن، انبار و تامین اراضی پشتیبان اشاره کرد.

  معماری ایرانی چیست تاریخچه + عناصر، سبک ها و اصول کجارو | road-housing



منبع

معاون امور  عمرانی استاندار بوشهر گفت: از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی انتظار داریم با تداوم نگاه ویژه خود به این استان، زمینه اجرای پروژه‌های متعددی در بنادر این استان فراهم کنند.