معاون وزیر راه: سرریز جمعیتی معطوف به شهرهای جدید است 

وی تاکید کرد: محله های رسول آباد، ولی آباد صالح آباد جزو دغدعه های مردم بوده که رفع مشکلات این مناطق دستور کار است و در صورت علاقمندی مسئولان استانی، شورای عالی معماری و شهرسازی بر اساس نظر استان این‌ مهم را تعیین تکلیف می کنند.



منبع

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی نیز بیان کرد: در میزگردهای ستاد مردمی وزارت راه و شهرسازی در سفر استان مرکزی، ۴۴ نفر از مدیران ارشد وزارتخانه ها، سازمان‌ها و شرکت های تابعه حضور دارند تا ظرف ۲ روز مشکلات مردم پیگیری می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران اظهار داشت: تکمیل کمبود سرانه ها که در دولت‌های قبل شکل گرفته در دستور کار است و همزمان با اولویت ساخت مسکن،  تامین زیرساخت‌ها و سرانه های خدماتی عمومی آموزشی و فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح، استفاده از تعریف بسته های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی مورد استقبال است.

حسین مذنب افزود : مباحثی نیز در خصوص تغیر کاربری و الحاق به محدوده شهر مطرح شد که اکنون پیگیری هابی به صورت فردی و گروهی انجام می شود.

جعفری بیان کرد: واگذاری قطعه زمین ۹۸ هکتاری شهر مهاجران در حوزه نهضت ملی مسکن است که بر اساس طرح تفضیلی این منطقه و در کنار طرح های مسکونی در حال اجرا است و تهیه زیرساخت‌های عمومی دستور کار است.

علیرضا جعفری شامگاه جمعه در حاشیه سفر رییس جمهور به استان مرکزی گفت و گو با مجله خبری راه و ساختمان افزود: موضوع ایجاد و تامین مسکن به عنوان طرح اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است اما مسکن سازی صرف دستور کار نیست و اجرای طرح سکونتگاه مطلوب مبتنی بر الگوی تحول و پیشرفتی که در الگوی ایرانی اسلامی مطرح است دستور کار است.

  استفاده از ظرفیت اتوبوس‌های ترکیه و پاکستان برای سفرهای اربعین

وی با بیان اینکه سه نشست با محوریت رییس جمهور انجام و پیگیر مسائل هستیم گفت: ستاد ارتباطات متشکل از مجموعه شهرهای عمران جدید کشور ، سازمان راهداری ، بنیاد مسکن ، معاونت شهرسازی سازمان ملی است.

وی تاکید کرد: همزمان با ایجاد سکونتگاه فردی به دنبال ایجاد مسکن اجتماعی نیز هستیم که ارائه خدمات  مورد نیاز شهر، در کنار ساخت مسکن شهرسازی مورد توجه و اولویت دار است.

جعفری گفت: در خصوص مصوبات سفر استانی  پیشنهاداتی از مراجع مختلف صورت گرفته اما اولویت ما تامین مطالبات مردم است که باید ، تمام این‌ مباحث در نشست‌های کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان  وزارت راه و شهرسازی گفت: برای تامین اعتبارات ، پیش نویسی از سوی نمایندگان رییس جمهور در شهرستانهای مختلف نهایی می‌شود.