معرفی رشته مهندسی معماری شبکه آموزش | road-housing

مفهوم عمل‌کرد بیش از آن‌که به نظر می‌رسد مورد مناقشهٔ منتقدان بوده‌است.[۲۷] بحث در مورد عمل کردگرایی (نظریه‌ای که بیان می‌دارد ریخت یک معماری می‌تواند تنها با توجه به عملکردش ساخته شود) ایدهٔ محوری معماری قرن بیستم بود. در برخی موارد منتقدان پست مدرنیست معماری عمل‌کردگرا را با معماری مدرن یکی دانسته‌اند – و هر دو را رد کرده‌اند-. امروزه عمل کردگرایی معمولاً یک تفکر ارتجاعی و متعلق به گذشته تلقی می‌شود و حتی گفته می‌شود نمی‌توان بنایی را یافت که تنها با توجه به عملکردش شکل گرفته باشد. با این همه از کتاب‌های راهنمای عمل کردگرایی چون اطلاعات معماری نویفرت به وفور در تمرین‌ها و مدارس معماری استفاده می‌شود.

گذر و درنگ در معماری ایران – خوزستان

همانطور که در مقاله سشوار صنعتی چیست نیز اشاره کردیم، سشوار صنعتی یک ابزار برقی است که می تواند مقدار زیادی هوای گرم را از … در دنیای امروز توسعه ابزارآلات برقی و شارژی در مدل های متنوع جایگاه ابزارهای دستی را گرفته است؛ چرا که استفاده از این ابزارآلات سرعت … اره برقی که با نام اره زنجیری نیز شناخته شده است از ابزارهای کاربردی جهت انجام کارهایی همانند هرس کردن درختان میوه، قطع درختان خشک … اینورترهای جوشکاری به دلیل استفاده گسترده ای که دارند ممکن است در طول زمان دچار آسیب شوند. باتری های شارژی یکی از مهم ترین قطعات ابزارآلات بدون سیم یا شارژی هستند. به همین جهت شناخت نحوه عملکرد و نکته های مهم استفاده …

طی سی سال گذشته به برکت نویسندگان، شاعران، و هنرمندان وفادار به انقلاب، جریان اندیشه و هنر انقلاب اسلامی در شاخه های ادبیات، هنرهای تجسمی و سینما بیشتر تبلور یافت. اما اکنون که در طلیعه دهه پیشرفت و عدالت قرار گرفته ایم شایسته است تا این نهال روئیده در فضای انقلاب ریشه های خود را در ساحت هنر معماری نیز گسترش دهد و ریشه دواند. فصلنامه‌ی معماری و ساختمان 20 سال سابقه و فعالیت‌های حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف و مرتبط با معماری در سطح کشور منتشر و توزیع می‌گردد. به همت دست اندرکاران و مخاطبان خود امروزه به عنوان مرجعی قابل قبول در گستره ادبیات مکتوب معماری، جایگاه مورد انتظار خویش را در سطح ملی به دست آورده است.

  احتمال اختلال در فعالیت‌های شیلاتی آب‌های جنوب

http://arianarchitects.irپژوهش حاضر با هدف بررسی میزان تحقق برندینگ شهر خلاق خوراک شناسی رشت صورت پذیرفته است. با مطالعات مبانی نظری و پیشینه تحقیق، چهار معیار برندسازی شهری، رسانه‌های جمعی، رسانه‌های اجتماعی و کیفیت اطلاعات رسانه‌ای استخراج شده و پرسش‌نامه‌ای بر مبنای آن‌ها با سؤالات طیف لیکرت طراحی شد. تعداد 395 پرسش‌نامه به صورت آنلاین در میان شهروندان و گردشگران شهر رشت جهت جمع آوری اطلاعات تکمیل شده است. داده‌های به دست آمده وارد نرم‌افزار SPSS شد و برای تحلیل داده‌ها از میانگین و آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج رتبه بندی آزمون فریدمن نشان داد به ترتیب معیارهای برندسازی شهری، کیفیت اطلاعات رسانه‌ای، رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی دارای بیشترین اهمیت هستند.

  • اندازه‌گیری متغیرهای محیطی مانند دمای هوای خشک، رطوبت نسبی، شدت روشنایی، تراز شدت صوت، غلظت ذرات معلق، در فضای اتاق استراحت بیمار، به صورت همزمان با تکمیل پرسشنامه توسط کاربران مطابق با پروتکل های مشخص، توسط پژوهشگر انجام می‌شود.
  • نتیجه‌ اولین کار دوران حرفه‌ای او بنای برج آزادی تهران است که به‌عنوان نمادی از ایران شناخته می‌شود.
  • سپس با ادغام شاخص‌های مبانی نظری و شاخص‌های حاصل از تحلیل محتوای مصاحبه‌ها، 43 شاخص مؤثر بر ارتقای کیفیت رسانه‌ای معماری در چهار دسته استخراج گردید.
  • زبان انگلیسی در حد خوب به صورتی که بتوان به رفرنس ها و منابع اطلاعاتی معماری به زبان انگلیسی دسترسی داشت و آن‌ها را مطالعه کرد.
  • این اثر در کنار آثار بزرگی مثل تخت جمشید، ارگ بم، میدان نقش جهان در میان آثار ایرانی ثبت در فهرست گنجینه‌های جهانی قرار دارد.
  • تمیز کردن نمای بیرونی خانه کار سختی به نظر میرسد، ولی اگر از روش درست و ابزار مناسب کمک بگیرید چندان سخت نیست.
  صندوق‌های املاک و مستغلات به رونق بازار مسکن کمک می‌کند

هر بنا نیاز به پیش‌بینی‌های تکنیکی دارد که کار مهندس است. در حالی که معمار علاوه بر دیدن این نیازها، باید فراتر رود و معنا، حس یا ایده‌ای را منتقل کند. برای مثال یک بنای مذهبی مثل کلیسا باید بیان‌کنندهٔ یک نظم کیهانی، منتقل‌کنندهٔ احساس ایثار و مجله خبری ساختمان حتی آموزش‌دهندهٔ ایمان و فلسفهٔ مذهبی از لابلای ریختها و تزئینات باشد. یک ساختمان حکومتی هم باید دارای شخصیت خاص باشد و بازدیدکنندگان (یا شهروندان) را به یک رفتار مورد انتظار وادارد. خانه‌ها باید عمل‌کرد ایمن و شخصیتی گرم و خانگی داشته باشند.

سبک مهم و متفاوت در معماری