معماری چیست و معمار کیست؟تعریف معماری از دیدگاه معماران بزرگ جهان | road-housing

بهمن‌یار، فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مجله خبری ساختمان است. وی در حال حاضر در زمینه طراحی معماری و تهیه نقشه‌های فاز ۲ مشغول به فعالیت است. همچنین، مهندس بهمن‌یار در کار با نرم‌افزارهای تخصصی رشته معماری از جمله اتوکد، اتودسک تری‌دی‌اس مکس و دیگر موارد تسلط دارد.

http://arianarchitects.ir

در این شیوه آنچه در طول جلسه نقد طراحی بین استاد ‌و‌ دانشجو به‌صورت شنیداری رخ می‌دهد، مکتوب شده و متن به دست آمده به شیوه کدگذاری می‌شود. در کدگذاری به شیوه FBS کدها مسائل طراحانه هستند و ارتباط آن‌ها باهم فرآیندهایی از طراحی را تعریف می‌کند. لینکوگرافی روشی است که ارتباط مفهومی بین کدها را به ارائه مصور تبدیل کرده و ازاین‌رو امکان تحلیل و شناسایی نحوه تفکر طراحان را فراهم می‌کند. در این پژوهش کاربرد روش لینکوگرافی به‌منظور تحلیل تعاملات تعدادی از دانشجویان مبتدی با استاد در کارگاه طراحی پایه مورد بررسی قرار گرفته ‌است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهند که برقراری تعاملات مثبت و سازنده میان استاد-دانشجوی‌مبتدی باعث رشد توانایی طراحی دانشجویان و سهولت ایده‌پردازی توسط آن‌ها می‌شود. آنچه شرایط را برای بروز این نوع تعاملات فراهم می‌کند، به‌وجود آمدن زمینه‌ای است که به‌موجب آن «گفتگو و دیالوگ» میان استاد-دانشجوی‌ مبتدی محقق شود.

  • دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است.
  • بازارهای سنتی، در پی سرعت تغییر و تحولات فعالیت‌های اقتصادی معاصر ناشی از مدرنیزاسیون، با دگرگونی‌های بسیاری همراه بوده‌اند.
  • در اغلب موارد، نکته اساسی در شناسایی عناصر کلیدی صحنه نهفته‌است تا با نظم مبلمان و میزان نور، آن‌ها را از دل سایر عناصر تصویری متفرقه، بیرون بکشید.
  • با آغاز دوره پهلوی اول تمامی ابنیه اطراف میدان به‌طور کامل بازسازی شد.
  • تنوع نیازهای مختلف بهره‌برداران(بیمار، همراه بیمار و کارمندان)، شرایط فیزیولوژیکی و حساسیت‌های ذهنی ایشان، اهمیت انتخاب روش مناسب مطالعه این کاربری را افزایش می‌دهد.
  ساخت ۲۳ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی در دست اجراست

احتمالاً تا کنون کلمه ارگونومی را در هنگام خرید بسیاری از تجهیزات از میز و صندلی گرفته تا ابزارآلات دستی و برقی شنیده باشید. مقدمه اگر از کاربرانی هستید که در حرفه خود به دریلی برای سوراخ کردن مواد بسیار سخت نیاز دارید، یک دریل ساده ممکن است از پس … در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های مختلف، دستگاه ها و ابزارآلات متنوعی برای افزایش رفاه و آسایش بشر طراحی و تولید شده … چه قصد انجام کارهای سبک خانگی مانند نصب تابلو و آیینه را داشته باشید و چه به کارهای تخصصی‌تر علاقه‌مند باشید؛ در اختیار داشتن دریل …

نقش و مسئولیت معمار

در سال ۱۹۶۰ نخستین بیانه خود را در رابطه با سبک متابولیسم منتشر کرده و توجه عموم را به خود جلب کردند. متابولیسم سبکی است که پس از جنگ ژاپن به وجود آمد و در آن به ساخت ‌و ‌ساز بناهایی با رشد بیولوژیکی ارگانیک می‌پر‌دازند. وی معتقد است که طراحی یک شئ باید ضروریات اصلی آن را در بر داشته و ماهیت واقعی آن را آشکار سازد. سبک اکسپرسیونیسم شامل اشکال و تصاویر زیستی، اندامی و عاطفی می‌باشد. این سبک در سال ۱۹۱۷ در هلند بنا نهاده شد و ضمن سال‌‌های ۱۹۱۷ تا ۱۹۳۱ به اوج خود رسید.

‎معماری ایرانی ساختمان

معماران موظف به حفظ سلامت، رفاه و ایمنی ساکنان ساختمان هستند، بنابراین داشتن دانش ساخت و ساز توسط معمار کاملاً ضروری است. هر کسی که بدون دانش ساخت و ساز، ساختمانی را طراحی می کند، هنرمند یا طراح است. یک معمار، مسئول ایده پردازی، اجرا و تکمیل موفقیت آمیز یک ساختمان است.

  ۱۰۰ دستگاه لکوموتیو به ظرفیت ناوگان ریلی کشور اضافه می‌شود

رسم نمودار درختی در ورد – آموزش تصویری و ساده