معمار ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | road-housing

در میان اره‌های مختلف نوعی اره وجود دارد که با شکل و شمایلی متفاوت از اره‌های معمولی، برای برش، مناسب سازی شده و ساختار آن … به هر دستگاهی که قابلیت اندازه گیری فشار را داشته باشد مانومتر می‌گویند. مانومترها معمولاً از یک لوله U شکل ساخته می‌شوند که میزان فشار … امروزه با پیشرفت تکنولوژی ابزارهای بسیاری وارد بازار شدند که هر کدام برای تخصص و حرفه های خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

http://arianarchitects.ir

حفظ ساختار موجود در مقابل بارها و نیروهای وارد بر آن در پدیده‌های طبیعت، مهم‌ترین فلسفه وجودی سازه آن‌ها است که در سازه‌های طبیعی از روش‌های مختلفی برای مقابله با نیروهای خارجی تهدیدگر استفاده می‌شود. بناها باید قابلیت عمر طولانی (چندین قرن در برخی موارد) را داشته باشند. به عنوان مثال بناهای موقتی و قابل جابجایی در بسیاری از موارد، مجله خبری ساختمان خوب به‌شمار می‌روند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد برای سازه‌های موقتی و قابل جابجایی، بایستی معیارهای پایداری جدیدی در نظر گرفت. حتی یک بنای موقتی که تنها یک‌بار مورد استفاده قرار می‌گیرد و سپس تخریب می‌شود باید قابل بازیافت باشد و ازین لحاظ با اصول و محدودیت‌هایی در طراحی مواجه است. رنگ زندگی است زیرا جهان بدون رنگ برای ما مرده جلوه می‌کند، رنگ‌ها ایده آغازین و ثمره نور اصلی بدون رنگ هستند و مقابل آن‌ها تاریکی بدون رنگ است.

در تمام این محدودیت ها، یک معمار تنها ۱۵ درصد آزادی دارد تا هنر خود را ارائه دهد. در مرحله مستندسازی، مسئولیت‌ها عبارتند از ثبت طرح روی کاغذ، تولید نقشه‌های دقیق و استفاده از نرم‌افزار های متفاوت برای امکان‌سنجی طرح است. این مرحله می‌تواند شامل بازنگری و ترسیم مجدد باشد تا تغییرات را بر اساس الزامات، بودجه و مقررات مشتری در بر گیرد. پس از تکمیل اسناد طراحی، مجموعه‌ی دومی از اسناد وجود دارد که باید تولید شوند.

  • اختراع کارواش‌ها از موارد بسیار مهم بوده که انجام بسیاری از کارهای نظافتی را برای افراد راحت کرده است.
  • استفاده از گل و گیاه در فضای خانه و محل کار، با کاهش استرس و آرامش ذهنی، تأثیری شگفت‌انگیز در بالابردن روحیه و سلامت انسان …
  • فاضل خان ملقب به ملا علاالملک تونی، زاده‌ شده در شهر تون فردوس کنونی یکی از معماران بزرگ ایران در قرن ۱۱ هجری بود.
  • کارواش ها از جمله دستگاه هایی هستند که از آنها جهت شستشوی سطوح و محیط های مختلف استفاده می شود.
  آغاز فصل جدیدی از روابط ایران و هند در چابهار 
گرایش مهندسی منظر به سازمان‌دهی و طراحی فضاهای بیرونی می‌پردازد و در بیشتر اوقات با محیط بیرونی در ارتباط است. این گرایش در درک ارزش‌ها و زیبایی‌های طبیعت و محیط تلاش می‌کند تا بتواند تکنیک‌های استفاده‌ی بهتر از آن و چگونگی نوسازی حیات محیط در اندازه‌های کوچک و بزرگ را در طرح و دیدی نو جستجو کند. این تخصص جزئی از تخصص‌های بین رشته‌ای است که سیاست، فلسفه، هنر، مهندسی، علوم، ریاضیات، علوم اجتماعی و تکنولوژی را شامل می‌شود.

شاخص های تعدیل 1401 [3 ماهه اول و دوم سال]

اندیشه حفاظت معماری در سده‌های 17 و 18 در اروپا شکل گرفت و در سده بیستم در قالب منشورهای آتن و ونیز به جهان عرضه گردید. از این‌رو هدف این مطالعه شناخت ویژگی‌های رویکرد سنتی برخی کشورهای شرقی از جمله ایران و مغایرت‌های آنها با اصول مدرن حفاظت است تا بتوان تا اندازه‌ای به شناخت زمینه فرهنگی مشرق زمین در حفاظت معماری دست یافت. این پژوهش از نوع بنیادی و به صورت کیفی و استقرایی انجام می‌شود که بخشی از آن مطالعه مروری است و از آنجایی که در رابطه با ایران در این زمینه مطالعه‌ای انجام نگرفته، بخش مربوط به ایران با کدگزاری و مقوله‌بندی روش نظریه زمینه‌ای انجام می‌شود.

معرفی رشته مهندسی برق