نخستین نشست پیگیری طرح‌های ریلی کشور با حضور ۱۸ استاندار برگزار شد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت مجله خبری راه و ساختمان، سید صولت مرتضوی در این نشست که در ساختمان کوثر برگزار شد، خطاب به استانداران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد: در تکمیل طرح‌های ریلی باید نهایت دقت و ایمنی اعمال شود.

در این نشست استانداران فارس، بوشهر، گیلان، قم، زنجان، اردبیل، قزوین، آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، کردستان، مرکزی، یزد، گلستان، خراسان رضوی، اصفهان، کرمان و معاونان ۶ استاندار و نمایندگان وزارتخانه های راه و شهرسازی، نفت، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و بانک های عامل، صندوق توسعه ملی، قرارگاه خانم‌الانبیا و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی حضور داشتند.

در این نشست استانداران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی درباره آخرین وضعیت طرح‌های نیمه تمام ریلی، بررسی وضعیت تامین منابع مالی، نحوه تخصیص اعتبارات بر اساس مصوبات استانی، بررسی افتتاح ناقص برخی طرح‌ها در گذشته، ایمنی خطوط ریلی، تعیین و تکلیف برخی مطالبات ریلی، گزارش ارایه کردند و در نهایت برای رفع برخی موانع و تسریع در روند اجرا تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مرتضوی ادامه داد: نشست امروز مربوط به طرح های وزارت راه و شهرسازی بود که به طور ویژه به حوزه ریلی اختصاص داشت؛ در حدود ١٩ استان طرح های مصوب ریلی داریم و امروز درباره بقیه منابع مورد نیاز این طرح ها از محل های مختلف تصمیم گیری شد.

معاون اجرایی رییس جمهور تصریح کرد: مهمترین نکته در تسریع روند اجرا، فقط «پیگیرهای» مداوم است تا طرح‌ها به سرانجام برسد.

معاون اجرایی رییس جمهور درباره مهمترین تصمیمات این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید، به خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان و صداو سیما گفت: معاونت اجرایی در اجرای مصوبات سفر به دو شیوه طرح های مصوب را بررسی می کند که نخست مشاهده و مطالعه میدانی طرح ها و دوم بحث دستگاهی است که در بخش دوم دستگاههایی که طرح های مهم و متعددی دارند و منابع مالی فراوانی را می طلبد، مورد بررسی قرار می گیرد.

  سرمایه‌گذاری مردم در هتل‌سازی به جای مسکن

معاون رییس جمهور با بیان اینکه به دستگاههای مختلف ابلاغ شده تا تعهدات امسال را اجرایی کنند، اظهار داشت: اولویت ما طرح هایی با پیشرفت فیزیکی بالاست که تعدادی از این طرح ها امسال و بقیه در سال آینده به بهره برداری برسد.



منبع