نخستین پرواز حجاج صبح فردا از فرودگاه کرمان آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، «حمیدرضا سیدی» امروز (شنبه) در نشست خبری مربوط به مراسم حج ۱۴۰۱ افزود: وظیفه نظارت بر مجموعه فرودگاه‌ها را برای مراسم حج امسال برعهده داریم و تاکنون هم در چندین جلسه نقاط ضعف و قوت عملیات حج گذشته بررسی شد.

وی بیان‌داشت: ساعت پنج صبح فردا نخستین پرواز حجاج از فرودگاه کرمان و ساعت ۶ صبح  فردا از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌شود.

وی گفت: از ۱۷ فرودگاهی که تحت مدیریت مستقیم مجموعه شرکت فرودگاه‌ها است، دستگاه‌های ناوبری و کمک ناوبری مورد بررسی قرار گرفت و حتی به فرودگاه همدان نیز «فلایت چک » اعزام و وارسی پروازی انجام شد.

فرزادی پور خاطرنشان‌کرد: پروازهای حج امسال از ۱۷ مرکز (ایستگاه پروازی) انجام می‌شود، بیش از ۴۰ هزار نفر زائر در مراسم حج امسال حضور دارند و پروازها به صورت رسمی از فردا آغاز می‌شود.



منبع

وی افزود: تیم فنی هم در حوزه تعمیرات و هم در بخش عملیاتی تلاش دارند تا خدمت در خور شان حجاج را ارائه دهند، نماینده ایران‌ایر در عربستان اقدامات و هماهنگی لازم را با وجود محدودیت‌هایی که وجود دارد، انجام داده وبامداد امروز نخستین پرواز از گروه کارگزاران حج انجام شد.

در این نشست، «شمس الدین فرزادی پور» سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: پس از چندسال هواپیمایی هما انتقال حجاج را بر عهده می‌گیرد. 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی بیان‌داشت: به‌جز عملیات وارسی پروازی، کاستی در خصوص تجهیزات فرودگاهی که مربوط به بازرسی و رفاه مسافر است نیز بررسی شد و فضای عمومی فرودگاه‌ها در آمادگی کامل برای اعزام و استقبال زائران است.

  راهکار فروشگاه‌های آنلاین در مقابله با آلودگی هوا