نرخ بلیت قطار برای ایام اربعین بدون تغییر ماند

وی گفت: امسال ۸ هزار اتوبوس در اختیار مراسم اربعین خواهد بود و از تاریخ ۱۵تا ۳۰ با توافق با صنوف امسال ۲۵ درصد کمتر نسبت به سال ۹۸ وافزایش قیمت بلیت خواهیم داشت. بر این اساس با افزایش ۷۵ درصدی بخاطر جبران موضوع یکسرخالی اتوبوس هانرخ مسیر تهران- ایلام ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان «شهریارافندی زاده» در پنجمین جلسه ستاد اربعین که پیش از ظهر امروز در ساختمان دادمان وزارت راه برگزار شد، گفت:، امسال ۵ میلیون زایر عراق خواهیم داشت و حجم زیادی از مسافران در روزهای اینده شروع به حرکت به سمت مرزهای خروجی برای رسیدن به عراق خواهند داشت.

معاون حمل‌و نقل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: بر این اساس از تاریخ ۱۵ شهریور تا ۳۰ شهریور بیشترین ظرفیت بلیت قطار به مسیر به تهران- اهواز -خرمشهر و تهران- کرمانشاه در نظر گرفته خواهد شد و ۳۰۰ هزار نفر با سفر ریلی به کشور عراق و کربلا عزیمت می‌کنند.

افندی زاده گفت: در بحث سوخت هم به اتوبوس‌های برون شهری با توجه به پیماش مرداد،  دو نیم برابر سوخت اعتباری در شهریور خواهند گرفت.



منبع

افندی زاده گفت: امسال ۶۰ هزار نفر اعزام به کربلا داریم که از ۱۵ شهریور تا ۳۰ شهریور هزینه بلیت هوایی از تهران به نجف به صورت رفت و برگشت ۶ میلیون تومان و برای مسیر ریلی بدون تغییرخواهد بود.

وی گفت: در سال ۹۸ ، سه میلیون مسافر به عراق اعزام شدند که ۸۹ درصد از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ۶ میلیون نفر از ریق ریلی و باقی هوایی اعزام شدند.

  امکان افزایش دستمزد بیش از ۳۵ درصد وجود داشت