مدیرکل بهرهبرداری آزادراههای کشور در ادامه توضیح داد: زمانی که مبلغ کل پروژه و زمان استهلاک آن را در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد که این مبلغ کاملا منطقی و قانونی و به صورت کارشناسی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: پیشنهاد شرکت سازنده بیشتر از عدد تصویب شده بوده و این عدد در کمیسیون تعدیل شد و بر مبنای هزینههای تمام شده پروژه و طول قابل توجه این آزادراه، هزینه ۱۲۰ هزار تومان برای خودروهای سواری در نظر گرفته شد.

مدیرکل بهرهبرداری آزادراههای کشور گفت: مبلغ ۱۲۰ هزار تومان عوارض برای آزادراه اصفهان -شیراز براساس هزینههای تمامشده این طرح تعیین شده و با توجه به سرمایهگذاری کلان و طول ۲۱۲ کیلومتری این آزادراه رقمی منطقی است. ضمن اینکه عوارض دریافت شده در این آزادراه به دست بخش خصوصی سرمایهگذار میرسد و نمیتوان گفت دولت و وزارت راه و شهرسازی این مبلغ را دریافت میکند.
انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1403072519443/%D9%86%D8%B1%D8%AE-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B6-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%B7%D9%82%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%A8%D9%84%D8%BA-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1
به گزارش ایسنا، محمد جورابچی درباره نرخ عوارض برای آزادراه اصفهان – شیراز اظهار کرد: سرمایهگذار بخش خصوصی پروژه آزادراه اصفهان-شیراز به دلیل این که هزینههای کلانی برای احداث این پروژه انجام داده و ۲۱۲ کیلومتر طول این آزادراه است، تقاضای خود را به ستاد ماده ۳۷ آییننامه اجرایی قانون مشارکت ارائه کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: عوارض دریافت شده در این آزادراه به دست بخش خصوصی سرمایهگذار میرسد و نمیتوان گفت دولت و وزارت راه و شهرسازی این مبلغ را دریافت میکند.