نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP Camera)

برای انجام نصب دوربین مداربسته IP علاوه بر تجهیزات لازم برای سیستم مداربسته، نیاز به تجهیزات و اتصالات شبکه برای کابل کشی شبکه محلی نیز نیاز دارید، به صورت کلی تجهیزاتی که برای نصب دوربین شبکه نیاز دارید، در لیست زیر آمده است. دستگاه ضبط NVR یا سرور: در سیستم مداربسته تحت شبکه میتوانید برای مدیریت و ذخیره اطلاعات از سرور یا NVR استفاده کنید. در دوربین مداربسته IP از دستگاه NVR برای مدیریت و ذخیره اطلاعات استفاده می شود، NVR یک دستگاه برای جمع آوری و ذخیره سازی فیلمهای گرفته شده توسط تمام دوربینهای متصل به شبکه است. هارد دیسک: دستگاه NVR هنگام خرید هیچگونه هارد و حافظه داخلی ندارد و باید جداگانه خریداری و نصب هارد دوربین مداربسته را انجام دهید، تنها نکته این است که تعداد هارد را بر اساس گنجایش دستگاه خریداری کنید، البته این اطلاعات در دیتا شیت دستگاه NVR موجود است. 7. یک سوکت RJ45 را به سر کابل شبکه پرس کنید، سپس آن را به دوربین و NVR وصل کنید. 1. روی یک کاغذ یک نقشه دقیق از محل نصب دوربینها و نحوه کابل کشی را ترسیم نمایید.

یکی از راههای افزایش امنیت و نظارت در هر سازمان یا کسب و کاری نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP) شرکت نصاب دزدگیر اماکن در تهران است. همانطور که قبلا گفته شد برای نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه هم میتوانید از دستگاه ذخیره سازی NVR استفاده کنید و هم از سرور استفاده کنید. حالا که با نحوه کارکرد دوربین تحت شبکه و نحوه انتقال تصویر دوربین تحت شبکه آشنا شدید، در ادامه به آموزش نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه خواهیم پرداخت، اگر قصد دارید خودتان نصب دوربین شبکه IP را انجام دهید، در ادامه این مقاله از مجله «خدمت از ما» با ما همراه باشید. بنابراین دو روش برای نصب دوربین مداربسته تحت شبکه وجود دارد که در ادامه مراحل هر کدام را به صورت جداگانه و قدم به قدم آموزش داده ایم. دوربین تحت شبکه: با توجه به مکان، بودجه و نیاز خود هر تعداد دوربین مداربسته IP که نیاز دارید، خریداری کنید. سوئیچ شبکه: دوربینهای تحت شبکه هم میتوانند به صورت مستقیم به NVR وصل شوند و هم از طریق سوئیچ به دستگاه NVR وصل شوند. 5. بعد از انجام تمام مراحل بالا، می توانید نرم افزارهای نظارتی مدیریت تصاویر مانند PCNVR را روی سرور نصب کنید.

  ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین
1. اگر از منبع تغذیه مرکزی به جای آداپتور استفاده می کنید، دو فیش نری و مادگی منبع تغذیه را به کابل برق وصل کنید و اگر از آداپتور برای هر دوربین استفاده می کنید، باید فیش هر آداپتور را به دوربین ip وصل کنید. کابل برق و منبع تغذیه: اگر سیستم مداربسته تحت شبکه POE باشد، انرژی برق از طریق کابل شبکه به دوربین ها منتقل می شود، در غیر اینصورت از آداپتور و کابل برق به ازای هر دوربین به صورت مجزا استفاده کنید. تصاویر ضبط شده توسط این دوربین ها بسیار باکیفیت تر از دوربینهای آنالوگ است. اتصال تمام پورت ها را بررسی کنید تا به درستی انجام شده باشند. قبل از انجام مراحل نصب دوربین شبکه بهتر است دوربینها را جانمایی کنید، باید دوربینهای مداربسته را جایی نصب کنید که تمام نقاط حساس و کور که مدنظر شماست را پوشش دهند و بیشترین بهره وری را داشته باشند، همچنین بعد از نصب دوربینها بهتر است از سالم بودن و استحکام محل نصب آنها اطمینان حاصل کنید. بعد از انجام مراحل نصب که در زیر به ترتیب اولویت آورده شدهاند، کل سیستم مداربسته تحت شبکه و دوربینها پیکربندی و تست خواهند شد.

5. مسیر کابل برق و کابل شبکه از محل نصب دوربینها تا دستگاه را درون لوله فلکسی که از قبل نصب کردید، قرار دهید. اگر تصاویر دوربینها قابل مشاهده نبودند، باید کابل برق و شبکه را چک کنید تا وصل باشند، همچنین برق دوربین آی پی را با کمک یک ولت متر بررسی کنید تا وصل باشد، همچنین می توانید از تستر شبکه برای بررسی مسیر کابل کشی شبکه استفاده کنید. قبل از انجام مراحل نصب بهتر است درباره اصطلاحی که بارها از آن یاد خواهد شد، توضیح مختصری بدهیم؛ POE مخفف (Power over Ethernet) یعنی فناوری توان برق بر بستر شبکه اترنت یا به اصطلاح دیگر POE این امکان را به کابل های شبکه خواهد داد که مانند کابل های برق عمل کنند. یکی از بزرگترین مزیتهای نصب دوربین مداربسته تحت شبکه را اشاره کردیم؛ اینکه برای سازمانهای بزرگ امکان نظارت توسط نرم افزارهای پیشرفته را فراهم خواهد کرد، اما در ادامه به دیگر مزایای نصب دوربین مداربسته تحت شبکه خواهیم پرداخت. 1. اگر از سوئیچ POE استفاده می کنید، برق از طریق این سوئیچ تامین میشود، در غیر اینصورت باید دوربینها را به منبع تغذیه یا آداپتورها وصل کنید.

  ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج / رشد ۶.۶ درصدی ترددها در محورهای برون‌شهری