نظارت وزارت راه بر عملکرد مشاوران املاک افزایش یاید

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از وزارت راه و شهرسازی،« علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در جلسه امروز شورای‌ مسکن که در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، تعدیل عرضه و تقاضا در بازار مسکن را یک ضرورت انکار ناپذیر دانست و بر همکاری مجموعه دولت با وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.

بهادری مسکن را حوزه‌ای عدددار و شفاف دانست که مورد پیگیری و مطالبه اصحاب رسانه است و درباره نقش رونق مسکن در اقتصاد کشور گفت: تاثیر خبرهای مربوط به افزایش تولید مسکن در قالب نهضت ملی دارای بعد واقعی و انتزاعی است و قطعا آثار انتظاری رونق بازار مسکن، بر شاخص مدیران تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

وی گفت: از آنجایی که طرح نهضت ملی مسکن از طرح‌های ابلاغی با اولویت بالا از سوی رئیس جمهور بوده، جهت همکاری برای تصویب هرگونه مصوبه مورد نیاز در دولت و یا طرح آن با نمایندگان آمادگی وجود دارد. باید قرارگاه رسانه‌ای رصد پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن تشکیل شود و گزارش پیشرفت آن به صورت ماهانه در جلسات دولت مطرح و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

سخنگوی دولت پیشنهاد داد تا نظارت وزارت راه و شهرسازی بر اتحادیه املاک و بنگاه‌ها افزایش یابد و ایجاد قرارگاه رسانه‌ای نهضت ملی مسکن را در دستور کار قرار گیرد.



منبع

وی ادامه داد: تمامی مدیران راه و شهرسازی استان‌ها به صورت مستمر، به زبان‌های گوناگون و در قالب‌های متفاوت گزارش و آمارهای ساخت مسکن و جزئیات روند آن را اعلام کنند تا روایت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن برای مردم قابل لمس باشد.

  جزییات ساخت فاز دوم فرودگاه امام خمینی تا قبل از پایان سال

بهادری درباره موضوع اجاره بها نیز گفت: با وجود این‌که عوامل ایجاد افزایش اجاره‌بها مثل کاهش عرضه مسکن، افزایش قیمت زمین و … باقیمانده از دولت قبل است اما فضای رسانه‌ای برای روشنگری در این خصوص اهمیت زیادی دارد.