به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، پیاده سازی تسهیلات مستلزم همکاری تنگاتنگ بین گروه گستردهای از ذینفعان است.
وی خاطرنشانکرد: هدف اصلی این مساله، پیشگیری از تاخیر غیرضروری در فرآیند ورود و خروج هواپیما، مسافر، بار و محموله پستی از طریق اجرای موثر و کارآمد مقررات مرتبط با فعالیت همه نقش آفرینان از جمله امنیت هوانوردی، اداره مهاجرت و گذرنامه، بهداشت مرزی، قرنطینه، گمرک و غیره است.
منبع: https://www.irna.ir/news/85546714/%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%AD%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AA%D8%B3%D9%87%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D9%85%D9%84-%D9%88-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D8%B3%D9%81%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از سازمان هواپیمایی کشوری، «محمد محمدیبخش» در جلسه هماهنگی تدوین و پیادهسازی برنامه ملی تسهیلات حمل و نقل هوایی اظهار داشت: سال ۲۰۲۴ میلادی از سوی شورای سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) «سال تسهیلات» نامگذاری شده است.
وی افزود: این نامگذاری نشانگر نقش حیاتی تسهیلات حمل و نقل هوایی در مدیریت کارآمد فرآیندهای مرتبط با تسریع سفر هوایی بین المللی است.