نماینده مجلس: مسیر ریلی یزد -کرمان نیازمند بازسازی است

وی با بیان اینکه بازسازی این مسیر موجب افزایش متوسط سرعت قطار نیز خواهد شد افزود: این مساله در سازمان برنامه و بودجه و با حضور مدیرعامل راه آهن به جمع بندی نهایی رسیده و درخواست داریم هرچه سریع تر پس از امضای سند تامین مالی مرتبط با این حوزه، اقدامات اجرایی انجام شود.

براساس این گزارش پورابراهیمی پیشنهاد داد حداکثر طی ۱۰ روز آینده اقدامات اجرایی در دستور کار قرار گیرد و مدیرکل راه آهن استان کرمان نیز قول مساعد داد عملیات اجرایی حداکثر ۱۰ روز دیگر در بحرانی ترین نقطه مسیر یزد – کرمان آغاز شود.

به گفته وی مقرر شد بزودی بازدید میدانی از این پروژه نیز صورت گیرد.

پورابراهیمی تصریح کرد: این خط ریلی فاصله زمانی حمل بار از کرمان به بندرعباس را به میزان یک دوم کاهش می دهد لذا باید زودتر عملیاتی شود تا در هزینه و زمان صرفه جویی شود

توجه به خط ریلی ایرانشهر- فهرج

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: اصلاح خطوط ریلی ایرانشهر به فهرج مساله دیگر است که باید در دستور کار قرار گیرد و با توجه به لزوم اجرای این طرح به دلیل فاصله زمانی حمل بار از چابهار به مرکز و شمال غرب کشور که مهمترین محور ترانزیتی جمهوری اسلامی در آسیا محسوب می شود، پیشنهاد می شود مطالعات اصلاح این خط و مسیر کرمان انجام شود تا در سفر رییس جمهور به عنوان مصوبه در دستور کار قرار گیرد.



منبعبه گزارش روز سه شنبه مجله خبری راه و ساختمان به نقل از روابط عمومی دفتر این نماینده مجلس، محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با مدیرکل راه آهن استان کرمان که به منظور بررسی طرح های توسعه خطوط ریلی و بازسازی خطوط مرتبط با مسیرهای موجود برگزار شد اظهار داشت: انتظار داریم تا پایان امسال کار بازسازی این مسیر ریلی به اتمام برسد و در نوروز ۱۴۰۲ بهره برداری شود

  ترمز رشد قیمت‌ مسکن کشیده شد/ مصوبه غیرقانونی بودن انتخابات اتاق بازرگانی را امضا کردم

وی اظهار کرد: موضوع دیگر مسیر ریلی کرمان – سیرجان است که در حال اجراست و اعلام شد این پروژه حدود ۵۰ درصد اجرا شده و در محدوده بردسیر نیازمند تسریع است.