نمای ساختمان اداری جدیدترین و خاص ترین متریال نما جدیدترین نماهای ساختمان | road-housing

معمولا پنجره ها به سمت این فضای سبز قرار می گیرند تا در آرامش افراد داخل ساختمان تاثیرگذار باشد و در برخی مواقع برایشان الهام بخش نیز باشد. توجه به اینکه افراد داخل یک ساختمان چه چشم اندازی را خواهند دید می تواند به طراحی بهتر پلان یک ساختمان اداری کمک کند. طراحی ساختمان اداری کوچک از “معماری خانه چوبی”با هدف نمایش خلاقیت گروه طراحی و ارائه نمونه اجرایی ملموس برای مراجعه کنندگان انجام گردید. مهمترین چالش در طراحی دفتر معماری خانه چوبی، عرض کم بنا، نمای قدیمی آن در کنار بودجه محدود بود که تمامی این محدودیت ها پروژه را به سمت سوی استفاده از ایده های جدید و خلاقانه پیش برد. طراحی ساختمان اداری آبورزان به معماری “محمدرضا قدوسی و پارسا اقدم” با توجه به معماری مدرن بومی تهران شکل گرفته و با نگرش به نمای نامرئی شهری خلق شده است.

اقتصاد پایداری و طراحی پایدار ساختمان اداری

یعنی شخصی که برای بازسازی ساختمان مسکونی تبحر دارد در زمینه بازسازی مجله خبری ساختمان نباید به وی مسئولیت یا پروژه ای بدهند. بلکه هر شخصی در زمینه کاری خودش پروژه میگیرد و این نکته از این لحاظ حائز اهمیت است که سلیقه و چیدمان و حتی دکور بندی در بخش مسکونی با اداری کاملا متفاوت است و این موضوع در انتخاب یک متخصص خوب بسیار مهم است. اینکه بدانیم کسی که دفتر کارمان را برای بازسازی به دست وی سپرده ایم در کار خودش خبره است بسیار موجبات آرامش فکری ما را فراهم می کند. بنابراین بهترین راه برای به تعادل رساندن هزینه های طراحی نمای ساختمان اداری استفاده از متریال های ترکیبی در نمای ساختمان است. دقت داشته باشید که رنگ های مورد استفاده در نمای ساختمان اداری نباید رنگ هایی بسیار روشن باشند.

  • با توجه به وجود فضای تجاری در طبقه همکف و نیاز به شفافیت و حفظ استمرار دید از داخل به خارج و برعکس ، تصمیم گرفته شد که این شفافیت در طبقه اداری گسترش یابد.
  • فضای کار این ساختمان در اطراف یک فضای 15 طبقه میانی بزرگ، یک سطح شیشه ای که محرک آن فعالیت های اداری می باشد، پل های گردشی و هسته های بالابر سازمان دهی شده است.
  • این کار به بهینه سازی الگوهای مصرف انرژی نیز کمک فراوانی خواهد کرد.
  • با نورپردازی صحیح، زیبایی‌های نمای ساختمان، با شکوه بیشتری در شب خودنمایی می‌کنند و تزئینات، قوس‌ها و برجستگی‌های نما در زیر نور ملایم و زیبای منابع نور جلوه‌گری می‌کنند.
  • امروزه ساختمان های اداری بیشتر دارای نماهای شیشه ای مشابه هستند اما تقسیم بندی و کیفیت فضاهای داخلی آنها با یکدیگر متفاوت می باشد.
  معماری از زمین تا آسمان "تحلیل ساختمان های بلند ایران و جهان" | road-housing
طراحی دقیق معماری، انتخاب مصالح مناسب، استفاده از سیستم های پیشرفته ی الکترونیکی و فناوری های نوین در ساخت وساز از ویژگی های چنین ساختمان هایی است. بنابراین برای دستیابی به اهداف معماری پایدار می بایست از آنها بهره برد. جداره می بایست در حد یک پوسته باقی نماند و در سازماندهی درونی فضاهای کار و شکل دهی فضاهای سبز تاثیر گذار باشد. فضاهای سبزی که از بیرون به داخل نفوذ می نمایند و در سازماندهی درونی فضاها نیز نقش دارند.این موضوع به عنوان یک اصل در ترکیب فضای کار و فضای سبز دیده شده. این پروژه، به منظور دسترسی آسان‌تر، حمل‌ونقل عمومی بیشتر و ترافیک سواره کمتر برای چندهزار نفر نیروی کاری، در انتهای بلوار اوشان دارآباد واقع شده است.

ابعاد و اندازه در ایستگاههای کار و دفاتر ساختمان اداری

از آن جا که شرکت فنجی از طبیعت سرچشمه گرفته است، هرچیز که از طبیعت باشد از ارزش های این مجموعه به حساب می آید. پنجره های قدی با ارتفاع چند متر، ترکیب گیاهان مختلف، تبدیل هارمونیک اشکال چند وجهی با سطوح منحنی به یکدیگر، استفاده از همه ی این المان های طبیعی، فضایی مطلوب را به وجود آورده است. استفاده از این المان های طبیعی منجر به ایجاد فضایی مناسب برای خلق ایده های جدید می باشد و این دقیقا فضایی متناسب با نیازهای استفاده کنندگان است، فضایی آزاد و کارآمد. از مزایای پارتیشن بندی ساختمان اداری نیز طول عمر بالای پارتیشن ها می باشد. به همین سبب در صورتی که پارتیشن ها از مرکز فروشی معتبر به تهیه پارتیشن بپردازند می توانند از کیفیت بالا و ماندگاری طولانی مدت پارتیشن های خود نیز آسوده خاطر باشند.

  سهم ۳۵ درصدی دولت سیزدهم از صدور ضمانت‌نامه‌های تعاونی
باید نقشه تعمیرات را از قبل تهیه کرده و بعد از تخمین زدن هزینه بازسازی ساختمان، اگر قادر به پرداخت آن نبودید یا هزینه سنگین بود بعضی موارد غیر اساسی را از نقشه حذف کنید. مثلاً اگر شما فقط در طول روز در آن ساختمان کار می کنید، میتوانید میزان نورهای مصنوعی را کاهش دهید. این مواردی که قابل حذف هستند با توجه به موقعیت ساختمان و زمان کاری آن، قابل تعیین می باشند. هزینه بازسازی اداری با انتخاب کردن یک شرکت معتبر پایین تر خواهد آمد، چون این شرکت ها معمولاً اکثر لوازم جهت بازسازی اداری را خود در اختیار دارند، همچنین با راههای کاهش هزینه هم آشنا هستند.

http://arianarchitects.ir